معاون درمان وزارت بهداشت:

درمان بیماران قلبی باید از آمبولانس‌ها آغاز شود/ همکاری گمرک با وزارت بهداشت برای آزاد کردن تجهیزات پزشکی

درمان بیماران قلبی باید از آمبولانس‌ها آغاز شود/ همکاری گمرک با وزارت بهداشت برای آزاد کردن تجهیزات پزشکیجان بابایی گفت: در روزهای گذشته گمرک با وزارت بهداشت همکاری‌های خوبی داشته و بسیاری از اقلام تجهیزات پزشکی آزاد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم چهل و سومین سالروز تأسیس اورژانس کشور اظهار کرد: یکی از افتخارات تحول سلامت، سازمان اورژانس کشور است،  زیرا ارائه خدمات اورژانسی به مردم مهمترین خدمت ما به مردم است.

وی افزود: افتتاح سازمان اورژانس افتخار در حوزه  سلامت است و وزارت بهداشت برای توسعه نیروی انسانی و امکانات این سازمان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد؛ باید به پرداختی‌های کارکنان اورژانس و توانمندسازی آنها توجه کنیم؛ هنگام تاسیس این سازمان برنامه افتتاح ۱۸۰ پایگاه اورژانس در دستور کار داشتیم و اکنون  ۱۴۹ پایگاه به بهره برداری رسیده است.

جان‌بابایی بیان کرد: اجرای کد ۲۴۷ و ۷۲۴ از مهمترین اقدامات ما بوده است زیرا طی آن بیش از  ۳۵ هزار نفر در کمتر از ۶۰ دقیقه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند حتی این زمان در استان‌هایی از کشور به ۳۰ دقیقه رسیده است.

کاهش زمان انتقال بیماران سکته مغزی به مراکز درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت گفت:  امیدواریم ارائه خدمات درمانی از داخل آمبولانس‌ها آغاز شود و این روزها انتقال بیماران سکته مغزی به مراکز درمانی به کمتر از نود دقیقه رسیده است؛ کهگیلویه و بویراحمد که از استان‌های کم برخوردار است، دو پایگاه اورژانس هوایی دارد زیرا اورژانس  توجه زیادی به  ارائه خدمات به مناطق محروم  دارد.

وی با بیان ضرورت تجویز داروهای ضد انعقادی در آمبولانس‌ها گفت: ۶۰۰ بیمارستان دولتی در حال خدمت‌رسانی به بیماران داریم اما  ۵۴ بیمارستان خدمات قلبی به مردم ارائه می‌دهند به همین دلیل لازم است درمان و تجویز داروهای ضدانعقادی از داخل آمبولانس‌ها آغاز شود.

ماندن در اورژانس بیمارستان‌ها بزرگترین مشکل بیماران

جان‌بابایی در جمع خبرنگاران گفت:تکلیف بیمار پس از مراجعه به بیمارستان در کمتر از 6 تعیین می‌شود اما برخی افراد به دلیل مشکلات مربوط به بالا بودن ضریب تخت‌های بیمارستانی تا دو روز در اورژانس می‌مانند و از این وضعیت گلایه دارند، امیدوارم  با تلاش‌ مسئولان این مشکل برطرف شود؛ البته با طرح تحول سلامت 2400 تخت اورژانس به بیمارستان‌ها افزوده شد.

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص تاثیر تحریم‌ها در تامین تجهیزات پزشکی اظهار داشت: در تهیه برخی از اقلام با مشکلات مقطعی رو به رو شدیم که خوشبختانه این مشکلات رفع شد، در حوزه دارو و تجهیزات اورژانس  مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: اخیرا گمرک با وزارت بهداشت همکاری‌های خوبی داشته است و بسیاری از اقلام تجهیزات پزشکی از گمرک آزاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار