اجرای طرح پلیس مدرسه درمدارس حاشیه خیابان های کرمانشاه

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، طرح آموزش ترافیکی به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

فضل الله شیری رئیس پلیس راهور استان کرمانششاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : پلیس راهور بخاطر امنیت ترافیکی دانش آموزان با همکاری آموزش وپرورش، طی 2 هفته اول مهرماه در مدارس حاشیه خیابان ها طرح پلیس مدرسه را اجرا می کند.

وی ادامه داد: با حضور نماینده پلیس راهور و مسئولان مدرسه، اصول صحیح عبور و مرور ایمنی دانش آموزان از معابر بویژه مدارس حاشیه خیابان های پرتردد، به دانش آموزان آموزش داده می شود.

سرهنگ شیری با اشاره به وظایف شهرداری ها در ایمن سازی وخط کشی معابر مقابل مدارس اظهار داشت: انتطار می رفت شهرداری ها بویژه شهرداری مرکز استان به تکالیف قانونی و ایفای مسولیت خویش در این زمینه عمل می کرد که متاسفانه این کار انجام نشده است.

رئیس پلیس راهور استان همچنین اشاره به اینکه مدیران مدارس نیز موظف به رعایت مفاد دستورالعمل سرویس مدارس واعمال نظارت بر خودروها رانندگان سرویس مدارس هستند، افزود: ماموران پلیس راهور مستقر در اطراف مدارس علاوه بر آموزش دانش آموزان ،به کنترل تخلفات خودروهای سرویس مدارس و برخوردبا تخلفات احتمالی آنها نیز می پردازند.

وی تصریح کرد: مسئولان امر ضمن بکارگیری خودروهای مناسب که فاقد نقص فنی باشند و سایر شرایط مندرج در دستورالعمل سرویس مدارس، بر رعایت ظرفیت خودرو در سوارکردن دانش آموزان نیز دقت داشته باشند.

سرهنگ شیری در پایان با تاکید بر صلاحیت های عمومی و اختصاصی که رانندگان سرویس مدارس باید داشته باشند، از والدین دانش آموزان خواست به منظور پیاده و سوار کردن دانش آموزان از توقف های دوبله در کنار مدارس خودداری کنند تابدین وسیله از ایجاد ترافیک و راهبندان در حوالی مدارس جلوگیری شود.

 

 

انتهای پیام/د

ایجاد امنیت ترافیکی دانش آموزان در مناطق حاشیه ای

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار