انتقاد کوربین از انگلیس به دلیل فروش سلاح به عربستان

رهبر حزب کارگر انگلیس در یک سخنرانی اعلام کرد لندن باید فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند تا خشونت‌های ایجاد شده در یمن پایان یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت آیریش اگزمینر، «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلیس روز گذشته (یکشنبه) در یک رویداد در شهر لیورپول از دولت انگلیس به دلیل فروش سلاح به عربستان سعودی انتقاد کرد.

وی در این سخنرانی خطاب به جمعیت حاضر گفت: «دولت انگلیس باید فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند تا خشونت های ایجاد شده در یمن پایان یابد. بحران انسانی یمن ساخته دست انسان است و باید با تأسف بگویم بمباران مردم یمن بدست ائتلاف سعودی با استفاده از سلاح هایی انجام می گیرد که انگلیس در اختیار ریاض قرار می دهد.»

کوربین در ادامه افزود: کودکان از وبا می میرند، مردم در مدارس کشته می شوند، مردم در مراسم عروسی کشته می شوند. این گونه مسائل در قرن 21 کاملا اشتباه، زشت و غیرضروری است. این دولت (انگلیس) از نظر انجام وظایف خود برای ارائه قطعنامه ای به سازمان ملل به منظور پایان دادن بحران یمن، شکست خورده است.

جرمی کوربین در بخش دیگری از سخنانش از کمک های «وزارت توسعه بین الملل انگلیس» به یمن تشکر کرد اما در عین حال گفت: «در حالی که ما سلاح هایی را در اختیار عربستان قرار می دهیم که باعث بمباران مردم آن می شود، به نظر نمی رسد که کمک های ما به آنها نتیجه ای به دنبال داشته باشد.»

عربستان سعودی، امارات متحده و دیگر کشورهای عربی از مارس 2015 یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داده اند. از آن زمان تاکنون حدود 10 هزار نفر از جمله 2200 کودک کشته شده اند. سازمان ملل بحران یمن را بدترین بحران انسانی جهان توصیف کرده که حتی ممکن است بدتر هم شود. در ماه جاری میلادی مقامات انگلیسی بارها از شدت کشت و کشتارها و وضعیت مردم یمن و همچنین ادامه فروش سلاح های انگلیس به ریاض ابراز نگرانی کرده اند. «دیوید میلیبند»، وزیر امور خارجه اسبق انگلیس روز گذشته در مقاله ای در روزنامه «دیلی میل» به بحران یمن اشاره کرد و نوشت که انگلیس نباید اجازه دهد این کشور جنگ زده به «افغانستان دوم» تبدیل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار