اهدا کنندگان خون مستمر علیه بیماری "هپاتیت ب "واکسینه می‌شوند

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: اهدا کنندگان خون مستمر که متولد قبل از سال ۶۸ هستند علیه بیماری هپاتیت ب، واکسینه می‌شوند.

براداران مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گفت: با توجه به اینکه متولدین سال ۶۸ تا ۷۲ قبلا در طرح واکسیناسیون همگانی علیه "هپاتیت ب "، واکسینه شده اند، این طرح برای اهدا کنندگان خون متولد قبل از سال ۶۸ اجرا می‌شود.

به گفته براداران، این طرح که از روز گذشته آغاز شده است تا اول اسفندماه ادامه دارد.

وی گفت: این طرح در زمینه استراتژی سازمان جهانی بهداشت برای حذف هپاتیت‌های ویروسی به عنوان یک تهدید بزرگ سلامت عمومی تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به هدف به صفر رساندن خطر انتقال بیماری‌های قابل انتقال از طریق خون و فرآورده‌های آن اجرا می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: طرح واکسیناسیون اهدا کنندگان خون در سه نوبت انجام می‌شود.

برادران افزود: واکسن هپاتیت نوع ب، در نوبت اول هنگام مراجعه، نوبت دوم در یک ماه پس از مراجعه نوبت اول و نوبت سوم ۶ ماه پس از مراجعه نوبت اول بر اساس تاریخ‌های تعیین شده در محل بازو تزریق می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت : اهداکنندگان باسابقه هم مشمول این طرح می شوند .

وی گفت: واکسن‌های پیش بینی شده برای این برنامه از طریق انستیتو پاستور ایران تامین شده و دارای تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گفته براداران، برنامه واکسیناسیون رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ وجهی از سوی اهدا کننده خون نیست.

وی گفت: اهدا کننده خون در صورت انجام سه نوبت واکسیناسیون مطابق برنامه زمانی تعیین شده در مقابل ابتلا به بیماری هپاتیت ویروسی نوع ب. ایمن خواهند شد.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: اهداکنندگانی که در طول یکسال ۲ یا بیش از دوبار خون اهدا کنند، اهداکننده مستمر محسوب می‌شوند.

به گفته براداران، مردان ۴ بار و زنان ۳ بار در سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند.

انتهای پیام/

اجرای طرح واکسیناسیون اهدا کنندگان خون در قزوین

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار