آغاز بارش‌های موثر پاییزه امسال در کرمانشاه

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، بارش‌های موثر پاییزه امسال در کرمانشاه از اوایل آبان آغاز شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه علی‌محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان در پاییز پیش‌رو، گفت: به نظر می‌رسد بارش‌های پاییزی امسال بیشتر از سال گذشته و به اندازه نرمال باشد.

وی با بیان اینکه میانگین(نرمال) بارش‌های پاییزی هر سال استان کرمانشاه حدود 120 تا 170 میلی‌متر است، افزود: بارش‌های پاییزی امسال کرمانشاه احتمالا 90 تا 160 میلی‌متر خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه باران‌های پاییزی امسال کرمانشاه را بسیار بهتر از سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته بارش‌های پاییزی نسبت به میانگین نرمال حدود 50 درصد کاهش داشت.

زورآوند از احتمال آغاز زودهنگام باران‌های پاییزی امسال نیز یاد کرد و گفت: باران‌های موثر پاییزی هر سال معمولا از 15 آبان آغاز می‌شود که ممکن است بارش‌های امسال از پنجم آبان به بعد آغاز شود.

وی درباره وضعیت دمایی پاییز امسال نیز افزود: دمای پاییز امسال از سال گذشته خنک‌تر و از میانگین بلندمدت مقداری(حدود نیم تا یک درجه سانتی‌گراد)گرمتر خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/د

بارش‌های پاییزی امسال بیشتر از سال گذشته است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار