حمایت از پایان نامه های دانشجویی دارای قابلیت تجاری سازی

سرپرست پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: از پایان نامه های دانشجویی که دارای قابلیت تجاری سازی باشند، حمایت می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه بابیان اینکه تجربیات خوبی در سطح کشور در حوزه علم وفناوری وجود دارد، اظهارکرد: یکی از حساسیت هایی که درحال حاضر در وزارت علوم وجود دارد، بحث نگاه به نظام جدید نوآوری، علم و فناوری است.

وی افزود: طبق این نگاه دانشگاه ها دیگر نباید معیار دستاوردهای خود را تعداد فارغ التحصیلان، تعداد مقالات و اعضای هیات علمی بدانند، بلکه باید بتوانند اثرگذاری اقتصادی و اجتماعی نیز داشته باشد.

سرپرست پارک علم وفناوری استان تصریح کرد: زمانی دانشگاه می تواند این اثرگذاری را رقم بزند که تعامل و ارتباطی منطقی با پارک علم و فناوری برقرار کند.

وی با اشاره به جایگاه پارک علم و فناوری کرمانشاه در سطح کشور، گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه از نظر زیرساخت و خدمات جزو پنج پارک برتر کشور محسوب می شود و می توانیم تجربیات و خدمات موفق خود را در اختیار دانشگاه های استان قرار دهیم.

خان احمدی اضافه کرد: در این راستا تفاهم نامه هایی را بادانشگاه های مختلف استان به منظور همکاری نزدیک تر در حوزه های برگزاری رویدادها، استفاده ازتوان مشاوره، برگزاری کارگاه و ... داریم.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری کرمانشاه این آمادگی را دارد تا در جهت توسعه شرکت های دانش بنیانی که از دل فارغ التحصیلان، اساتید و صاحبان ایده دانشگاه ها هستند، ارائه خدمت کند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تاکید کرد: همچنین از پایان نامه هایی که دارای قابلیت تجاری سازی باشند حمایت می کنیم تا دانشجویان در جریان انجام پایان نامه مهارت خود را درحوزه کسب و کار تقویت کنند.

وی با اشاره به ماموریت مهارت‌گرا بودن دانشگاه های علمی کاربردی و انعقاد تفاهم نامه پارک علم و فناوری با این دانشگاه در استان، اظهارکرد: امیدواریم دستاوردهای این تفاهم نامه را در زمانی کوتاه و بصورت واقعی و ملموس ببینیم .

 

 

انتهای پیام/د

یکی از حساسیت هایی وزارت علوم بحث نگاه به نظام جدید نوآوری، علم و فناوری است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار