انتقاد از رخنه برخی افراد سودجو به شریان‌های اقتصادی کشور

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با انتقاد از رخنه برخی افراد سودجو به شریان‌های اقتصادی کشور، گفت: باید صف زالوصفتان و محتکران از بازاریان جدا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حجت‌الاسلام و المسلمین علیمراد یوسفی نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در همایش اصناف بخش اقتصادی را یکی از ارکان و پایه‌های هر نظام و حکومت دانست که حتی در زمان صدر اسلام نیز وجود داشته و افزود: اگر تیم اقتصادی زمان پیغمبر که بر پایه سرمایه اقتصادی حضرت خدیجه بود وجود نداشت، اهداف اسلام در آن زمان محقق نمی‌شد.

وی ادامه داد: بخش اقتصادی در تمام ادوار تاریخ از زمان پیروی انقلاب تا جنگ تحمیلی در کشور یک اصل مهم بوده که اصناف و بازاریان در آن نقش محوری داشتند، اما متاسفانه این نقش آنطور که باید تبیین نشده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: اگرچه توقع نداریم کارت ایثارگری برای بازاریانی که در زمان جنگ پای کار بودند صادر شود، اما مردم و نسل جوان باید بدانند که چه کسانی سرمایه و اموال خود را برای کمک به جبهه‌ها پای کار آوردند.

یوسفی با بیان اینکه گذشتن از مال چیزی از گذشتن از جان کم ندارد، یاداوری کرد: اصناف و بازاریان نیز در کنار رزمندگان و شهدا در پیروزی کشور نفش داشتند.

وی گفت: غفلت از تبیین این نقش باعث شده امروز زالوصفتانی وارد عرصه اقتصادی کشور شده و از این طریق به کشور صدمه بزنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه فعالین اقتصادی و بازاریان را از سالم‌ترین افراد برای نظام و انقلاب دانست و تاکید کرد: امروز عده‌ای سودجود در کسوت بازاری و فعال اقتصادی به دنبال ضربه زدن به کشور هستند و نباید بگذاریم این عده به وجهه بازاریان کشور صدمه بزنند.

به گفته یوسفی، تروریست‌های اقتصادی که به شریان‌های اصلی اقتصاد کشور وارد شده‌اند باید به مردم معرفی شوند تا همه حساب آنها را از فعالان اقتصادی واقعی جدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید صف محتکرانی که به اقتصاد ضربه می‌زنند از سایرین جدا شود تا وجه بازاریان بین مردم مخدوش نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز اقتصاد کشور از یک سو مورد حمله مستقیم دشمن و از یک سو مورد هجوم زالوصفتان داخل قرار گرفته، خاطرنشان کرد: این امر ناشی از غفلت مسئولین است که توجه کافی به بعد اقتصادی کشور نداشتند.

یوسفی با بیان اینکه امروز باید در بعد اقتصادی دشمن را ناکام کنیم، افزود: حدود 15 سال است که رهبر انقلاب بر لزوم کاهش وابستگی به دلار تاکید دارند، اما چون برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص صورت نگرفته دچار این مشکلات اقتصادی شده ایم.

وی تنها راه نجات کشور را کوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی، کاهش وابستگی به دلار و اتکا به توانمندیهایی داخل دانست و افزود: چه معنی دارد که ارز 4200 تومانی کشور برای مصارفی مانند واردات بستر گربه مصرف شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه دلار باید از معاملات ما با دیگر کشورها حذف شود تا نوسانات آن اینگونه اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار ندهد، یاداوری کرد: این حرف که عده‌ای می‌گویند بالا رفتن دلار فرصتی برای توسعه تجارت است، حرفی عجیب به نظر می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمن زمانی از بعد نظامی و سپس از بعد فرهنگی و سیاسی به دنبال ضربه زدن به نظام بود و اکنون نیز بعد اقتصادی را نشانه رفته است، تاکید کرد: در زمان جنگ فرهنگی نیز رهبر انقلاب بارها درباره شبیخون فرهنگی هشدار دادند، اما برخی متولیان وقت آن را تبادل فرهنگی خواندند و از همین رو متحمل ضربه‌هایی در این بخش شدیم.

وی گفت: در بعد سیاسی نیز دشمن با راه‌اندازی گروه‌های معاند، شبکه‌های ماهواره‌ای، شیعه لندنی و سنی آمریکایی تلاش کرد به ما آسیب بزند که در برابر موفقیت‌هایی که نظام ما به دست آورد ناکام ماند.

یوسفی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم دشمن در قالب افراد خودی به کشور رخنه کند، چه معنایی دارد فردی که تابعه کشور خارجی است بخشی از کارهای اقتصادی کشور را بر عهده بگیرد و عضو تیم مذاکره کننده هسته‎ای ما فیش حقوق خارجی از کشور داشته باشد.

وی در ادامه حمله تروریستی اخیر اهواز را نیز محکوم کرد و ادامه داد: دشمن همه راه‌ها را برای صربه زدن به ما امتحان کرده و حالا از سر استیصال به شیوه‌های قدیم برگشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه این کار دشمن بی‌پاسخ نمی‌ماند و جواب دندان شکنی به آنها خواهیم داد، افزود: همان زمان که تروریست‌ها در تهران حادثه آفریدند از همین کرمانشاه ستون فقرات داعش در سوریه هدف قرار گرفت و در حادثه اخیر مریوان نیز سپاه پاسخ محکمی به گروه‌های معاند در داخل عراق داد.

 

 

انتهای پیام/د

اصناف و بازاریان نیز در کنار رزمندگان و شهدا در پیروزی کشور نفش داشتند

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار