رشد ۲۰۰ درصدی معاملات در بورس منطقه ای کرمانشاه

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه از رشد ۲۰۰ درصدی معاملات در بورس منطقه ای کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه زهرا دفتری مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه گفت : با شروع سال ۹۷ شاخص های بازار روند صعودی با شیب بسیار ملایمی را در پیش گرفتند که با توجه به روند صعودی سایر بازارها مانند طلا، سکه و ارز، ریسک سرمایه گذاری در این بازارها هرروز بیشتر می شود، سرمایه گذاران مایل هستند بازاری کم ریسک برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

وی گفت : از آنجا که بازار سهام نسبت به سایر بازارها در سال قبل رشدی را تجربه نکرده، ارزش اکثر سهام های بازار در کف قیمتی است و ریسک سرمایه گذاری در بازار اوراق بهادار از این جهت بسیار پایین به نظر می رسد.

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه تصریح کرد: بازار سهام در سال ۹۷ از بسیاری عوامل متاثر است در این میان اثر عوامل سیاسی به این گونه است که موضوع تحریم ها و تاثیر آن بر نرخ ارز و به دنبال آن سود و زیان شرکت های صادر و وارد کننده موضوعی قابل بحث و بسیار مهم در بازار اوراق بهادار محسوب می شود که باید سرمایه گذاران به این موضوع توجه کنند.

وی نرخ سود را عامل موثر دیگری دانست و گفت: بازار پول رقیب اصلی بازار سرمایه است طی چندسال اخیر به دلیل رشد نقدینگی، کاهش نرخ بهره بانکی در دستور کار قرار گرفته است و چنانچه این موضوع محقق شود قطعا نقدینگی به سمت بازارهای دیگر به ویژه بازار سرمایه سوق پیدا خواهد کرد.

دفتری بیان کرد: تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس نیز در این میان موثر است این تصمیمات درباره نرخ بهره مالکانه، کاهش نرخ مالیات بر داد و سند اوراق بهادار، عرضه ارز شرکتهای پتروشیمی در بازار ثانویه و بسیاری تصمیمات دولت بر روند حرکت شاخص بازار موثر است.

وی افزود: بورس بازار کرمانشاه نیز با توجه به روند روبه رشد و صعودی بازار از رشد بسیار مناسبی برخوردار است، به طوری که تا پایان شهریور امسال رقمی معادل ۶ هزار و۹۳۲ میلیارد ریال داد و ستد در بورس منطقه ای صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال۲۰۰ درصد رشد داشته است.

دفتری گفت: حجم معاملات تمامی اوراق بازار از ۹۸۰ میلیون سهم و سایر اوراق در ۶ ماه نخست سال قبل به ۲ هزار و ۵۰۶ میلیون سهم و سایر اوراق در ۶ ماه نخست امسال رسیده که۱۵۰ درصد رشد را رقم زده است.

 

 

انتهای پیام/د

بازار روند صعودی با شیب بسیار ملایمی را در پیش گرفته است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار