بیمارستان صحرایی در شهرستان مهریز افتتاح شد

مسئول بسیج جامعه پزشکی یزد گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس پنجمین بیمارستان فوق تخصصی صحرایی مهریز با حضور بیش از ۲۶ پزشک در روستای خورمیز شهرستان مهریز افتتاح شد.

بیمارستان صحرایی در شهرستان مهریز افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  جواد قادری مسئول بسیج جامعه پزشکی یزد گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس پنجمین بیمارستان فوق تخصصی صحرایی مهریز با حضور بیش از ۲۶ پزشک و دو نفر طب سنتی امروزصبح در روستای خورمیز شهرستان مهریز افتتاح شد.

قادری افزود: این بیمارستان با دو هدف ارزیابی امکانات شهرستان مهریز در هنگام جنگ یا وقوع زلزله و حوادث پیش بینی نشده که ناخواسته به وجود می‌آید لذا در این مواقع به بیمارستان نیاز بیشتری است دومین هدف توقع و انتظار مردم از کار جهادی که انجام می‌گیرد با بیشترین مراجع و بهترین کیفت کار است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی باید در شهرستان نزدیک به استان و روستای هدف نزدیک به شهرستان باشد افزود: از این رو روستای خورمیز برای این امر انتخاب شده است که پتانسیل لازم را دارد و همچنین شهرستان مهریز رتبه‌های برتری را در سطح سلامت در استان کسب نموده است.

قادری با بیان اینکه روستای خورمیز امکانات ویژه‌ای را با افتتاح این بیمارستان بدست می‌آورد ادامه داد: زیر ساخت‌های اصلی برای تاسیس این بیمارستان را تغییر نمی‌دهیم در پایان مدت زمان، اجرای بیمارستان صحرایی امکانات سطحی را جابجا می‌کنیم تا در مواقع لزوم بتوانیم به سرعت از آن استفاده کنیم.

مسول جامعه پزشکی یزد گفت: از مهمترین افتخارات این بیمارستان، با همکاری بخش خصوصی و دولتی انجام می‌گرید و تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان از طرف جامعه پزشکی براورد هزینه شده است؛ و خدمات این بیمارستا برای عموم رایگان است.

این مسئول افزود: برنامه‌های جانبی این بیمارستان شامل مراسم‌های مذهبی پیاده روی مبدا و مقصد بیمارستان صحرایی با شروع دعای ندبه در روز جمعه و برپایی نمایشگاه دستاور‌های مردم روستای خورمیز و ارائه سه خدمت در سطح سلامت، درمان و توانبخشی انجام می‌گیرد.

قادری خاطرنشان کرد: این بیمارستان مجهز به ۵۰ چادر، ۴ کانکس یونیت دندان پزشکی، اتاق عمل چادر اتاق بستری خواهران و برداران وچادر‌های ویژه ارگان‌های مختلف اعم از فرمانداری، خبرنگاران و ... است.

وی ادامه داد: در کنار این بیمارستان برای اولین بار طب کار رایگان انجام می‌گیرد و داروخانه با دارو‌های ایرانی در درسترس افراد جهت درمان وجود دارد.

قادری با اشاره به ساعت کاری این بیمارستان گفت: از امروز سوم تا ششم مهر ماه از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۳ مراجعین با حضور در چادر‌های مشخص دارای ۱۵ رایانه می‌تواند جهت اخذ نوبت و مراجعه به پزشک مربوطه اقدام نمیاند.

وی در خصوص ویزیت بیماران گفت: به دوصورت بیماران ویزیت می‌شوند به صورت اورژانسی که در محل انجام می‌شود و به صورت ارجاع که تا یک ماه بعد از تاسیس بیمارستان می‌تواند به پنج بیمارستان فاطمه الزهرا مهریز، شهدای محراب، افشار، شهید صدوقی و شهید رهنمون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

پنجمین بیمارستان فوق تخصصی صحرایی امروز در  مهریزآغاز به کار کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار