تولید انار فردوس به نصف کاهش یافت/سرمازدگی متهم ردیف اول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس  گفت: تولید انار در سال جاری به دلیل سرمازدگی ها نسبت به شرایط نرمال ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مهمیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: در سال جاری دو هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان فردوس زیر کشت انار است.

وی با بیان اینکه فردوس، سومین شهر انار خیز کشور است،افزود: در حال حاضر پنج هزار بهره بردار انار در این شهرستان فعالیت دارند.

مهمیز از پیش بینی تولید ۱۵ هزار تن انار در سال جاری خبر داد و گفت: تولید انار نسبت به شرایط نرمال ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس  اظهار کرد: سرمازدگی های سال گذشته باعث کاهش تولید انار در این شهرستان شده است.

مهمیز با اشاره به کرم گلوگاه بیان کرد: این آفت ۱۰ درصد به انارستان شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی بیان کرد: به انارکاران توصیه می شود در طول سال نسبت به انارهای خراب شده، جمع آوری همگانی داشته باشند.

مهمیز با بیان اینکه مبارزه همگانی لازمه کار از بین بردن کرم گلوگاه است، اظهار کرد: اگر در یک باغ انار مبارزه انجام شود و در باغ کناری نیز مبارزه ای انجام نشود، خسارت کرم گلوگاه از بین نمی رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس  خواستار تهیه زنبور تریکوگراما برای مبارزه با کرم گلوگاه شد و اظهار کرد: ۵۵ درصد از هزینه های تامین این زنبور بر عهده جهاد کشاورزی و ۴۵ درصد بر عهده کشاورز است و  باید هر درخت ۱۲ دوره این زنبور را استفاده کند.

وی با اشاره به فعالیت زنبور تریکوگراما بیان کرد: تخم این زنبور با استفاده از تریکوکارت همزمان با زمان آبیاری انارستان به درخت نصب می شود.

مهمیز افزود: این زنبور تخم کرم گلوگاه را می خورد و مانع از تشکیل پروانه می شود.

وی با اشاره به حمایت های انجام شده از بهره برداران انار بیان کرد: طی سال گذشته قریب به ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۰ تا پنج درصد به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

 پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.