صادرات عامل اصلی گرانی گوجه فرنگی

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: مهم‌ترین علت گرانی گوجه فرنگی در همدان صادرات بیش از اندازه این محصول بوده است.

صادرات عامل اصلی گرانی گوجه فرنگیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا شمس، رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با اشاره به هزینه‌های مازاد ازجمله هزینه بسته‌بندی، سبد و حمل‌ونقل افزود: وجود واسطه‌های سودجو و دلالان نیز از دیگر علل گرانی گوجه فرنگی در بازار همدان است.
 وی با بیان اینکه نظام توزیع ما بشکل درست اجرا نمی شود ادامه داد: تا هنگامی  که مشکلات در این زمینه حل نشود و واسطه‌ها حذف نشوند،  دغدغه ها  در این باره باقی خواهد ماند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان‌اینکه این واسطه های سود جو شناسنامه دار نیستند و کد اقتصادی ندارند، اظهار داشت: باید فاصله بین تولیدکننده تا مصرف کننده کم شود تا قیمت محصولات گران نشود.

علیرضا شمس با بیان‌اینکه امسال قیمت میوه های تابستانی برای مردم ناخوشایند بوده است، گفت: قیمت میوه‌های پاییزی ارزانتر از میوه‌های تابستانی خواهد بود.

وی با بیان‌اینکه هم اکنون  قیمت هرکیلو سیب درختی و نارنگی در بازار همدان 6 هزار تومان است، گفت: پیش بینی می کنیم قیمت این میوه ها در روزهای آینده کاهش یابد.


انتهای پیام/ا.م

صادرات عامل اصلی گرانی گوجه فرنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.