ایران، یکی از محور‌های گفتگوی ترامپ و مکرون

رؤسای‌جمهوری آمریکا و فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره مسائل مختلفی از جمله ایران و تحریم‌های واشنگتن علیه تهران با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) در ملاقات با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه درباره ایران و مسائل دیگر به گفتگو پرداختند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: سران دو کشور درباره مسائل مختلف بین المللی از جمله مقابله با «تهدید» ایران، اوضاع سوریه و همچنین مسئله تجارت آزاد میان آمریکا و اتحادیه اروپا گفتگو کردند. آنها همچنین درباره برنامه ترامپ برای سفر به پاریس در ماه نوامبر سال جاری میلادی به مذاکره پرداختند. این نشست حدود یک ساعت به طول انجامید.

مقامات فرانسوی که خواستند نامشان فاش نشود، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردند که ترامپ در این نشست نظر مکرون را درباره مسائل مختلف می پرسید و به پاسخ های او گوش می داد.

بنابر اعلام این مقامات آگاه، مکرون و ترامپ درباره برنامه های موشکی ایران و  آنچه دخالت های این کشور در منطقه خوانده شده، ابراز نگرانی کردند. این درحالی است که ترامپ در این نشست مدعی شد سیاست اعمال تحریم آمریکا علیه ایران نتیجه بخش بوده و اقتصاد ایران را تضعیف کرده است؛ بنابراین الان برای مذاکره درباره این مسئله زود است.

این مقامات آگاه افزودند: درباره مسئله تجارت هم ترامپ اعلام کرد اروپا با آمریکا ناعادلانه رفتار کرده است و مکرون هم در پاسخ گفت که آمریکا هم تعرفه های وارداتی سنگینی را اعمال کرده است. در نهایت این دو مقام به توافق رسیدند که در این خصوص بیشتر مذاکره کنند.

مکرون از زمان پیروزی در انتخابات فرانسه تلاش کرده است روابط خود را با ترامپ حتی بیشتر از آلمان و انگلیس تقویت کند. این در حالی است که این دو مقام درباره مسائل مختلفی از جمله ایران، تجارت و حتی تغییرات آب و هوایی اختلاف نظرهای زیادی دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار