برگزاری کارگاه آموزشی کانون طلاب هلال احمر استان همدان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان از برگزاری کارگاه آموزشی کانون طلاب هلال احمر در این استان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی کانون طلاب هلال احمر استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مریم پاک‌ بین ، معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان از برگزاری جلسه توجیهی با مدیران حوزه علمیه برای فعال‌سازی کانون‌های طلاب هلال احمر خبر داد و افزود: در استان همدان هشت کانون هلال احمر طلاب برادر وجود دارد که جلسه توجیهی و کارگاه آموزشی و مهارت‌های امدادی در آن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردا 16 مدیر حوزه علمیه از سراسر استان به این جلسه دعوت شده‌اند، گفت: در این جلسه مدیران طلاب با امدادهای هلال احمر آشنا می‌شوند و تفاهم ‌نامه ‌ای هم حوزه و جمعیت هلال اهمر خواهند داشت که به چگونگی فعالیت کانون‌ها خواهند پرداخت که کار کانون‌ها نیز امدادی و بشردوستانه است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به ساختار تشکیلاتی کانون طلاب نیز گفت: کانون طلاب دارای یک دبیر و چهار نفر عضو شورای مرکزی است که رابط بین جمعیت و حوزه هستند.

مریم پاک‌ بین با بیان اینکه در کانون طلاب طلبه‌های 14 تا 29 سال عضو شده و در قسمت حوزه جوانان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: برگزاری کلاس امداد گام اول است که داوطلبان ثبت‌نام کرده و عضو هلال احمر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان طلاب دروه مقدماتی را طی کرده سپس مراحل تکمیلی و تخصصی را در صورت تمایل می‌گذرانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان یادآور شد: مربیان هلال احمر در حوزه علمیه حضور یافته و ابتدا ثبت‌نام می‌کنند،پس از گذارندن دوره آموزشی، عضو هلال احمر شده و کم کم وارد فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه هلال احمر می‌شوند.

مریم پاک‌ بین اضافه کرد: طلاب عضو هلال احمر در مانورهای امدادی، برنامه‌های اهدای عضو، اهدای خون و برنامه‌های مناسبتی هلال احمر شرکت می‌کنند و در طرح ایمنی سلامت نیز می‌توانند شرکت کنند.


انتهای پیام/ا.م

کارگاه آموزشی کانون طلاب هلال احمر برگزار می شود

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار