پذیرش ۷ هزارو ۶۳۲ دانشجوی جدیدالورود در سال‌جاری

رئیس دانشگاه تبریز از ظرفیت پذیرش ۷ هزارو ۶۳۲ دانشجوی جدیدالورود در سال‌جاری این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  مجیدی رئیس دانشگاه تبریز گفت: امسال حدود ۷ هزارو ۶۳۲ دانشجوی جدیدالورود ظرفیت پذیرش این دانشگاه است که از این تعداد ۴ هزار و ۳۷۳ نفر تا به امروز ثبت‌نام قطعی خود را انجام داده‌اند و روند ثبت‌نام در همین راستا همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ۳ هزار و ۲۸ نفر پذیرفته شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۳ دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند و در در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۴ هزار و ۲۰۵ دانشجو معرفی شده که حدود یک‌هزار و ۹۶۸ نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به تعداد دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکترای در سال جاری گفت: در مقطع دکترای هم حدود ۳۹۹ نفر پذیرفته شده که از این تعداد نیز ۳۰۲ دانشجو برای ورود به دانشگاه تبریز ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: همچنین در رشته دکترای دامپزشکی و واحد‌های اقماری ثبت‌نام نیز در جریان است.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه به همه دانشجویان واجد شرایط و حتی در مقطع دکترای به دانشجویان شبانه نیز خوابگاه داده می‌شود، تصریح کرد: تمامی امکانات رفاهی، آزمایشگاه‌ها و کلاس‌ها برای سال جدید آماده شده است.

مجیدی، در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک سال تحصیلی جدید از تمامی دانشجویان، اساتید، کارکنان و به ویژه دانشجویان جدیدالورود خواست برای اعتلا و شکوفایی همه جانبه کشورمان و تحقق اهداف آموزش عالی تلاش کنند.

وی، در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز به عنوان یک دانشگاه پرافتخار و پیشرو، امسال هفتادمین سال تأسیس خود را به صورتی باشکوه و درخور نام دانشگاه جشن گرفت، تصریح کرد: در این مراسم از هفتاد چهره برتر دانشگاه در حوزه‌های مختلف به نمایندگی از نام‌آوران شاخص دانشگاه تقدیر شد، چهره‌هایی که فرهیختگی، نجابت، قدمت از سکنات آنان نمایان بود و اینک برماست که خلفی شایسته برای این بزرگ‌مردان باشیم و در اعتلای دانشگاه تبریز و پیشرفت کشورمان بکوشیم که در این راه دانشجویان نقش بسیار برجسته‌ای دارند.

رئیس دانشگاه تبریز یادآور شد: دانشجویان جدید وارد دانشگاهی پرافتخار شده‌اند که دومین دانشگاه ایران و مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران است و در همین راستا مدیریت آن نیز در حد توان می‌کوشد همه امکانات لازم و محیطی مناسب تحصیل و پژوهش را برای شما دانشجویان فراهم آورد.

وی، در خاتمه از تمامی دانشجویان، اساتید، کارکنان و به ویژه از دانشجویان جدیدالورود خواست، از فرصت‌ها بهترین استفاده را کرده و با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی در پیشرفت و آبادانی کشور بکوشند.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۴ هزار دانشجو، ۸۰۰ نفر هیات علمی، ۲۱ دانشکده، چندین قطب علمی و مرکز تحقیقاتی به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح یک جامعه و برتر کشور است. 

 

انتهای پیام/ش

ورود حدود ۸ هزار دانشجوی جدید به دانشگاه تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.