سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران در همدان از خرید 8 هزار و 131 تن کلزا در همدان خبر داد.

خرید بیش از 8 هزار تن کلزا در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی رحمانی ‌فر،سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران در همدان با اشاره به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در همدان، گفت: امسال با افزایش خرید مواجه بودیم.
وی ادامه داد: در سال جاری نیز مانند سالهای گذشته به منظور حمایت از کشاورزان و همچنین افزایش تولید و کاهش واردات دانه‌های روغنی به دستور هیأت وزیران، شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح کشور اقدام به خرید دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی کرد.
وی با بیان اینکه در  این راستا شرکت با راه‌اندازی مراکز خرید در سطح استان توانست مقدار 8 هزار و 131 تن کلزا در همدان خریداری کند، گفت: ارزش این مقدار خرید 227 میلیارد ریال است.

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران در همدان با اشاره به اینکه این محصول با دو درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت از کشاورزان تحویل گرفته شده است، افزود: دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.

رحمانی‌فر گفت: امسال با افزایش خرید کلزا مواجه بودیم و هر کیلوی این محصول نیز به قیمت 2 هزار و 866 تومان و پنج ریال خریداری شد.


انتهای پیام/ج

بیش از 8 هزار تن کلزا در همدان خریداری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.