با اطلاع رسانی مردم را هوشیار و اعتمادسازی کنیم

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: اطلاع رسانی دقيق و شفاف اعتماد مردم به ارکان نظام اسلامی را روز به روز افزايش می دهد.

با اطلاع رسانی مردم را هوشیار و اعتمادسازی کنیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سيد سعيد شاهرخی در شورای اطلاع رسانی همدان گفت: مسئولان با بهره گيری از رسانه فعاليت های صورت گرفته و کمبودها را اطلاع رسانی کنند چراکه در صورت مطلع شدن مردم از واقعيت ها آنها در برابر کمبودها صبوری کرده و دولت را ياری می دهند.

وی تاکيد کرد: اگر يک نهاد فعاليت های صورت گرفته را به خوبی منعکس کند هيچگاه برای مردم اين ذهنيت ايجاد نمی شود که مسئولان چه کاری انجام می دهند.

معاون استاندار همدان اظهار داشت: فهم مردم در تحليل مسايل بسيار بالا بوده و به راحتی می توانند مسايل را تشخيص دهند.

شاهرخی فلسفه شکل گيری شورای اطلاع رسانی را انعکاس درست فعاليت ها دانست و گفت: برای پرهيز از پراکنده گويی در نشست ها و خروجی موثر بايد از توان رسانه ها برای کمک به دستگاه ها استفاده کرد.

وی از اعضای شورای اطلاع رسانی خواست ساز و کاری برای تسهيل در امر اطلاع رسانی شفاف پيش بينی و ارايه کنند تا شهروندان به راحتی در جريان فعاليت های صورت گرفته و واقعيت های جامعه قرار گيرند.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار همدان بيان کرد: ارتباط مردم و مسئولان بايد دو سويه باشد و نقطه نظرها، ديدگاه ها و خواسته های مردم شنيده شود.

شاهرخی، سند اطلاع رسانی تدوين شده در شورای اطلاع رسانی استان را نقشه راه و يک شاخص برای اطلاع رسانی برشمرد.

وی افزود: در صورت شکل نگرفتن اين شورا هر يک از دستگاه ها سليقه ای اقدام کرده و نتيجه عملکرد آنها نيز قابل ارزيابی نبود.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار همدان بيان کرد: برخی از مديران دستگاه های اجرايی تورهايی با حضور خبرنگاران برگزار کرده تا رسانه ها با حضور در محل اجرای طرح از نزديک در جريان فعاليت های صورت گرفته قرار گيرند.

شاهرخی ادامه داد: علاوه بر اين بايد تصوير فعاليت های در حال اجرا از جمله فرايند احداث سد خرمرود تويسرکان در تابلو های تبلبغاتی سطح شهر همدان نقش ببندد.

وی گفت: بايد از ظرفيت فضای مجازی که به عنوان يک فناوری و تکنولوژی به منازل راه يافته و دسترسی افراد به روز ترين اطلاعات را تسهيل کرده به نحو مطلوب بهره گرفت.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: سند اطلاع رسانی به مثابه يک چراغ راه است که می توان منطبق بر آن برنامه تدوين و حرکت کرد.

شاهرخی اهميت اطلاع رسانی در شرايط کنونی را بسيار زياد دانست و بيان کرد: دشمن در صدد نا اميد کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن دولت است در حاليکه پيشرفت های چشمگيری در حوزه های مختلف پزشکی، هسته ای و دفاعی صورت گرفته است.

وی تاکيد کرد: دشمن با استفاده از زر و زور و امپراطوری رسانه ای و برجسته کردن نقاط ضعف و دروغ پراکنی درصدد نابودی اين ملت است.

انتهای پیام/ا

سند اطلاع رسانی استان را نقشه راه کنیم

برچسب ها: رسانه ، اطلاع رسانی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.