مسابقات جهانی جودو ۲۰۱۸ – باکو؛

آغاز رنسانس جودو با طلایی به رنگ ۱۵ سال حسرت

تیم ملی جودو کشورمان در مسابقات جهانی جودو با شکستن طلسم ۱۵ ساله و کسب یک مدل طلا و یک نشان برنز به ناکامی‌های خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی جودو کشورمان متشکل از محمد محمدی بریمانلو، سعید ملایی و جواد محجوب به هدایت محمد منصوری در سی و دومین دوره رقابت‌های جهانی جودو شرکت کرد و توانست بر خلاف گذشته نتایج درخشانی ر. ا. رقم بزند و با کسب مدال طلای این رقابت‌ها طلسم ۱۵ ساله را بشکند و با پایان دادن به روند ناکامی‌ها موفقیت جدیدی را در جودو ایران رقم بزند.

شروع طوفانی جودو ایران با مدال برنز بریمانلو

محمد محمدی بریمانلو نماینده وزن منهای ۷۳ کیلوگرم کشورمان به عنوان نخستین نماینده تیم ملی روز یکشنبه اول مهر ماه روی تاتامی باکو رفت و توانست حریفانی از کره شمالی، قرقیزستان، سوئد، مولداوی و گرجستان را شکست داد و با باخت برابر نماینده کره جنوبی راهی مرحله نیمه نهایی شد.

او در این مرحله با پیروزی برابر نماینده مغولستان موفق به کسب مدال برنز رقابت‌های جهانی شد تا بعد از مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از رقابت‌های جهانی هم دست خالی بر نگردد.

دومین رکورد شکنی ملایی در رقابت‌های جهانی جودو

سعید ملایی نمانیده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم کشورمان روز دوشنبه دوم مهرماه سال جاری روی تاتامی رفت و با پیروزی برابر حریفانی از کانادا، ایسلند، پرتغال، بلژیک و ترکیه به مرحله فینال رسید و در این مرحله با شکست حریفی از کشور ژاپن که رتبه ششم جهان را دارد طلسم ۱۵ ساله جودوی ایران را برای کسب مدال طلا شکست و روی سکوی قهرمانی جهان قرار گرفت.

این جودوکار کشورمان سال گذشته نیز در رقابت‌های جهانی بلغارستان با کسب مدال برنز طلسم ۱۰ ساله ایران را در کسب مدال شکسته بود و این دومین رکورد شکنی ملایی در جودوی ایران بود.

حذف زودهنگام محجوب به دلیل مصدومیت

جواد محجوب نماینده وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم کشورمان آخرین جودوکار ایران بود که در این دوره رقابت‌های جهانی روی تاتامی رفت. او در مبارزه نخست خود برابر نماینده تاجیکستان قرار گرفت و از ناحیه زانوی پای چپ دچار آسیب دیدگی شد و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

خسرویار: جودو ورزش پر هزینه ای است

کوروش خسرویار پیشکسوت جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: جودو ورزش پر هزینه ای است و برای رسیدن به موفقیت در المپیک باید در رقابت های مختلفی مانند گرندپری و گرند اسلم حاضر شود و در این 2 سال درخشان رئیس فدراسیون از حضور تیم ملی جودو در رقابت های مختلف حمایت کرد و این موضوع باعث شد تجربه ملی پوشان افزایش پیدا کند و امروز شاهد موفقیت آنها باشیم.

جودو ایران به خود باوری رسیده است

او ادامه داد: جودوی ایاران به خود باوری رسیده است و اعتماد به نفس ملی پوشان به آنها کمک کرد که طلسم 15 ساله را بشکنند . برای ایران افتخار آفرینی کنند. این موفقیت باعث تاثیر زیادی در جامعه جودو دارد و می تواند تبلغ خوبی برای جودو ایران باشد که اگر کسی وارد این ورزش شود می تواند در مسابقات جهانی مدال آوری کند.

خسرویار افزود: در کنار منصوری، مربی ازبکستانی خوبی قرار دارد که ترکیب کادر فنی باعث شده که ملی پوشان ما علاوه بر همدلی و اتحاد بتوانند در کارهای تکنیکی و تاکتیکی هم پیشرفت کنند و امروز از مدعیان کسب سکوی قهرمانی جهان باشند.

او عنوان کرد: البته در رده های پایه نیاز به تقویت داریم تا پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان ایجاد شود و روند قهرمانی ها در رده بزرگسالان ادامه داشته باشد و امیدوارم در المپیک هم جودوی ایران بتواند موفق عمل کند.

قاسمی نژاد: جودوی ایران در رقابت های جهانی باکو زنده شد

امیر قاسمی نژاد ملی پوش سابق جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: رقابت های جهانی همیشه از سطح بالایی برخوردار بوده و رسیدن به سکوهای قهرمانی کار ساده ای نیست و با توجه به اینکه به المپیک 2020 توکیو نزدیک می شویم تمام تیم ها برای کسب مدال وارد رقابت های جهانی، گرندپری و گرند اسلم می شوند و موفقیت امروز ملی پوشان ما در این رقابت ها باعث زنده شدن جودو ایران در جهان شد.

او ادامه داد: ملی پوشان ما در بازی های آسیایی جاکارتا و در این رقابت ها فوق العاده ظاهر شدند و توانستند با طلسم شکنی امید کسب مدال را زنده کنند و به روند ناکامی هایی که در جودو وجوود داشت پایان دهند.

مدال طلای باکو آغازی برای رسیدن به قهرمانی المپیک است

قاسمی نژاد افزود: درخشان با حمایت از تیم ملی و اعزام آنها به کمپ های تمرینی و تهیه لباس های استاندارد اعتماد به نفس را به تیم ملی برگرداند و ملی پوشان ما در کنار حرکات فنی روحیه و انگیزه لازم را کسب کردند و مدال طلای جهان می تواند آغازی برای رسیدن به مدال المپیک باشد و امیدوارم باز هم شاهد موفقیت ملی پوشان جودو کشورمان باشیم.

تیم ملی جودو کشورمان توانست دو مدال در آوردگاه جهانی باکو بدست آورد و امید را در جامعه جودو زنده کند و این در حالی است که تیم ملی جودو کشورمان به تازگی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را پشت سر گذاشته و بریمانلو و سعید ملایی توانستند مدال برنز و نقره این بازی ها را بدست آورند تا جودو نسبت به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی نتیجه قابل قبول و بهتری را کسب کند.


بیشتر بخوانید:

اهتزاز پرچم ایران در جودوی جهان بعد از 15 سال/ ملایی: مدال طلایم را به مردم اهواز تقدیم می‌کنم

سعید ملایی پس از پانزده سال ایران را صاحب مدال طلای جودو جهان کرد

بریمانلو به مدال برنز رقابت ها رسید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار