ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه

فرهنگ وقف از مهمترین پدیده ‌های پسندیده انسانی است و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه سازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمد هادی بهرامی رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در جلسه ستاد شهرستانی احیاء ترویج فرهنگ وقف در جامعه با اشاره به اهمیت دادن به موضوع وقف در جامعه گفت: وقف از دیرباز ریشه در مذهب و دین و مردم ما دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف در جامعه ترویج و نهادینه شود افزود: فرهنگ وقف از مهمترین پدیده ‌های پسندیده انسانی است و پیشینه تاریخی در فرهنگ دینی ما دارد و به عنوان یک سنت حسنه ‌ای محسوب می ‌شود که سبب تقویت جنبه‌ های علمی اسلام و رفع مشکلات مردم می‌ شود.

وی با تاکید بر آشنایی بیشتر مردم بخصوص نسل جوان با فرهنگ وقف، گفت: مشارکت قشرهای مختلف مردم به ویژه روحانیان، مسوولان و دستگاه‌ های مرتبط فرهنگی در ترویج فرهنگ وقف ضروری است.

بهرامی افزود: باید حقوق وقف، نقش اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی آن برای مردم بازگو شود تا کسانی که تمایل به وقف دارند به این امر خیر روی آورند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: آمل با داشتن بیش از ۱۱۰۰ موقوفات انتفاعی و منفعتی دارای ۳۷ هزار رقبه است که بزرگترین بدهکاران به موقوفات ادارات آمل هستند.

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: ۹۵ درصد موقوفات آمل صرف عزاداری و مراسمات مذهبی می شود که نشان از دیانت و مذهبی بودن دیار علویان آمل دارد.

انتهای پیام/ م

ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار