نوبخت خبر داد:

افزایش ۶۱ درصدی تحقق درآمدهای نفتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: نرخ تحقق درآمدهای نفتی ۱۶ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده و نسبت به سال گذشته ۶۱درصد رشد کرده است.

افزایش ۶۱ درصدی تحقق درآمدهای نفتیبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت در گردهم‌آیی مشترک فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی که در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اشتغال یکی از اساسی‌ترین مسایلی است که هم در قانون برنامه ششم توسعه و هم در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور به آن پرداخته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: براساس جدیدترین گزارش خزانه‌داری کل کشور، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع پیش‌بینی شده ما در قانون مذکور به‌عنوان درآمدها محقق شده که میزان تحقق این عدد نسبت به پیش‌بینی ۷۷ درصد است و با توجه به رقم سال گذشته، ۴۸ درصد بیشتر است.


بیشتر بخوانید: فروش نفت ایران رکورد سال گذشته را شکست 


نوبخت، رقم تحقق درآمدهای مالیاتی و حقوق گمرکی را ۵۵ درصد بیان کرد و افزود: نرخ تحقق درآمدهای نفتی هم ۱۶ درصد بیشتر از پیش‌بینی است و نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد بیشتر است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در ۶ماه سال جاری، حدود ۲۶ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت شده و این رقم هم حدود چهار برابر بیشتر از سال گذشته بوده و گویای آن است که به رغم تلاطم‌ها و نوسان‌های مختلف اقتصادی، ما روند دریافت‌ها و پرداخت‌هایمان وضعیت بهتری داشته است.

در این جلسه نمایندگان عضو فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی در اظهارنظرهای خود از بین بردن مشکلات ناشی از سوء مدیریت از روند اشتغال، رفع موانع تولید و از بین بردن بلاتکلیفی‌ها در سیاست‌گذاری‌ها را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار