فراز و فرود بازار نفت در پی سیاست‌های متزلزل ترامپ

کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که بهای جهانی نفت علی‌رغم اظهارات اطمینان‌بخش مقامات آمریکایی همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص بها و عرضه نفت بی اساس استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، «برایان هوک»، رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در نشست لابی ضدایرانی در نیویورک گفت: ما پیش از تجدید تحریم های نفتی (علیه ایران)، از عرضه کافی نفت در بازار اطمینان پیدا می کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درخواست خود را از کشورهای صادرکننده نفت مبنی بر کاهش بهای نفت و عرضه کافی این ماده گرانبها در جهان تکرار کرد. وی همچنین ضمن متهم کردن ایران به تنش‌زایی در منطقه بر اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران در ماه نوامبر تاکید کرد.

علی‌رغم اطمینان مقامات آمریکایی در خصوص کاهش بهای نفت و افزایش عرضه طلای سیاه در بازار، نشست مشترک گروه «به علاوه اوپک» (OPEC+) شامل روسیه، عمان و قزاقستان که یکشنبه با هدف تزریق نفت به بازار برگزار شده بود، بدون نتیجه پایان یافت.

بهای جهانی نفت امروز چهارشنبه به تاثیر از اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص کنترل بها و عرضه نفت در بازار، اندکی کاهش یافت. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران حوزه انرژی بر این باورند با اجرای تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، بازار نفت با کسری 2 میلیون بشکه ای در روز مواجه می شود. همچنین کاهش تولید نفت ونزوئلا به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت در آمریکای لاتین، روند کنترل بها و عرضه نفت در جهان را با مشکل مواجه می سازد. این رویه بهای هر بشکه نفت را در مسیر بیش از  100 دلار قرار می دهد.

پس از آنکه بهای جهانی نفت روز گذشته به بالاترین سطح نسبت به 4 سال گذشته رسید، امروز چهارشنبه به طور موقت اندکی کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار