مصالحه ۸۰ درصدی پرونده‌ های ارجاعی در مازندران

۸۰ درصد پرونده‌ های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری مازندران با صلح و سازش مختومه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران گفت: تحقق اصل جامعه محوری در برقراری نظم و امنیت فردی و عمومی و تحوّل در نگاه پلیس به جامعه، لزوم تدوین راهبرد‌هایی را می‌ طلبد تا ناجا بتواند از امکانات و ظرفیت‌ های ارزشمند مردمی در این راستا بهره‌مند شود.

وی افزود: در این راستا نگاه جامعه محوری پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی از رویکر‌های مهم نیروی انتظامی است که با هدف جلب رضایت مردم و تحقق پلیس مردمی برای ارتقاء سرمایه‌ های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

سردار میرفیضی راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ ها از جمله اهداف نیروی انتظامی در تحقق این امر، در کاهش آسیب‌ های اجتماعی را برشمرد و گفت: اقدامات مراکز مشاوره و مددکاری پلیس در مراکز انتظامی و کلانتری‌ ها با هدف جلب رضایت مردم و کاهش آسیب‌ های اجتماعی است و از نتایج این رویکرد حل و فصل اختلافات خانوادگی است.

فرمانده انتظامی مازندران از مراجعه ۸ هزارو ۸۳۴ نفر به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ های استان و ۲ هزارو ۶۹۶ نفر به مرکز مشاوره آرامش استان در ۶ ماه گذشته خبر داد و افزود: مشاوره خانوادگی، روانشناختی، روان سنجی، مشاوره پیش ازازدواج، مشاوره فردی، مسائل روحی و روانی و سایر مسائل اجتماعی از مهمترین خدمات این مرکز به شمار می‌ روند.

وی گفت: ۸۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی و مرکز مشاوره آرامش استان منجر به مصالحه شد که به ترتیب اختلافات خانوادگی، مسائل حقوقی و نزاع و درگیری از مهمترین موضوعات طرح شده در این مراجعات بوده است.

سردار میرفیضی آموزش خانواد‌ها و سایر اقشار اجتماعی را از مهمترین مولفه‌ های کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: به همین منظور با برگزاری ۷۸ جلسه آموزشی برای اقشار مختلف در سطح مساجد، کانون‌های فرهنگی در ۶ ماهه گذشته برگزار شد و در مجموع ۴ هزارو ۳۴۵ نفر به صورت چهره به چهره از این آموزش‌ ها بهره‌مند شده اند.

وی آموزش مهارت‌های زندگی شامل کنترل خشم، مهارت ارتباط موثر، مهارت جرات مندی، مهارت حل مسئله را از مهمترین موضوعات مطرح شده در این دوره‌ های آموزشی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی مازندران رشد و تعالی رفتار کارکنان را از دیگر اهداف مرکز مشاوره برشمرد و گفت: ۴۶ جلسه آموزشی در قالب ارتقاء بهداشت روانی در سال ۹۶ در سطح یگان‌ های اجرایی برگزار شد.

مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی مازندران با کارشناسانی مجرب به آدرس خیابان معلم. کوچه معلم ۱۰ (شهید، ولی نژاد) به صورت حضوری و تلفنی با شماره‌ های ۲۱۸۲۶۱۹۴ – ۲۱۸۱۹۶ – ۰۱۱۳۳۲۴۷۴۷۳ و در کلانتری‌ های استان آماده ارائه خدمات مشاوره‌ ای و روانشناختی به عموم مردم استان است.

انتهای پیام/ م

ارائه خدمات مشاوره در مراکز مشاوره و مددکاری مازندران

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار