در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

رحمانی‌فضلی: در صورت موافقت عراق، مرز خسروی بازگشایی می‌شود

وزیر کشور گفت: در تلاشیم تا امسال مرز خسروی با تسهیلات لازم برای تردد زائران حسینی بازگشایی شود.

رحمانی‌فضلی: در صورت موافقت عراق، مرز خسروی بازگشایی می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد اربعین حسینی که امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اربعین حسینی امسال از روز بعد اربعین سال ۹۶ کار خود را شروع و جلسات متعددی برگزار کرده و به بررسی و شناسایی ضعف های موجود پرداخت.

وی افزود: امسال با استمرار جلسات و کار‌های صورت گرفته از آمادگی بسیار مناسبی در حوزه حمل و نقل ترافیک، امنیت و انتظامات، خدمات، بهداشت و در موضوع صدور روادید از شرایط خوبی برخوردار هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه همکاری مناسبی با دولت عراق صورت گرفته است، گفت: تفاهم نامه‌ای که میان دو کشور ایران و عراق امضا شده که متناسب با شرایط در حال اجرا شدن است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در جلسه‌ای که برگزار شد هماهنگی‌های نهایی صورت گرفت و امید است که استانداران ما در مناطق درگیر مراسم، بتوانند با دقت برنامه‌های خود را اجرا کنند، همچنین امیدواریم که با همکاری مردم بتوانیم به اهداف خود در برگزاری این مراسم باشکوه برسیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما در داخل عراق به عنوان مهمان هستیم و باید سنت ها، مناسک و قوانین آنها را کاملا رعایت کنیم تصریح کرد: ما حامل فرهنگ غنی شیعی هستیم و باید این فرهنگ را شیعی در منصه ظهور قرار دهیم تا در نهایت بتوانیم با اینگونه اقدامات، وحدت دنیای اسلام را نیز تقویت کنیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که کدام مرز‌ها برای تردد زائران در نظر گرفته است، گفت: امسال نیز مرز‌های سال گذشته برای تردد زائران انتخاب شده است و دو منطقه مرکزی در ایلام و کرمانشاه را هم پیشنهاد داده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت عراق در حال بررسی برای بازگشایی رمز خسروی است، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا این مرز بازگشایی شود؛ اگر دولت عراق موافقت خود را اعلام کند مرز خسروی هم بازگشایی و فعال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
خدا رو شکر خیلی عالی میشه
آخرین اخبار