برگزاری تور‌های متنوع، تخصصی و ارزان در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: برگزاری تور‌های متنوع، تخصصی و ارزان قیمت یکی از برنامه‌های مد نظر برای گرامیداشت هفته گردشگری در فارس است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ضمن گرامیداشت پنجم مهر روز جهانی جهانگردی، این ایام را فرصتی برای معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های گردشگری دانست و گفت: گردشگری به عنوان یک فعالیت و صنعت متکی به فرهنگ غنی و توانمندی‌های بالقوه مذهبی و زیارتی، تاریخی، طبیعی، فرهنگی، روستایی و عشایری، درمانی و سلامت می‌تواند نقش بی بدیلی در اقتصاد استان ایفا کند.

او گفت: توجه به گردشگری می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و بحران بیکاری را مرتفع کرده و به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، اثرات ارزشمندی بر تولید ملی و تحقق شعارحمایت از تولید داخلی داشته باشد.

امیری با اشاره به داشته‌های فارس در زمینه گردشگری، لزوم معرفی این استان را یادآور و متذکر شد: با هدف معرفی داشته‌ها و تسهیل سفر به مناطق مختلف استان، تور‌های متنوع، تخصصی و ارزان قیمت تعریف شده و صاحبان هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فارس نیز تخفیفات ویژه‌ای را پیش بینی کرده‌اند.

او با بیان اینکه برنامه‌های هفته گردشگری در فارس از ۵ مهر آغاز شده و تا ۱۳ مهر ادامه دارد، گفت: برنامه‌های هفته گردشگری در استان فارس با برگزاری نخستین‌های گردشگری فارس و تور گردشگری ادبی استارت می‌خورد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اقدامات موثر و گسترده‌ای که امسال به مناسبت روز جهانی گردشگری در فارس اجرا می‌شود، گفت: صبح روز ۵ مهرماه برنامه نخستین‌های گردشگری فارس و عصر همین روز تور گردشگری ادبی با هدف استفاده از بنا‌های کهن در قلعه کهن فهندژ، قصر ابو نصر و برم دلک شیراز برگزار می‌شود.

هفته گردشگری خاص

نماینده سفیران ملک سلیمان و فعال گردشگری استان فارس نیز گفت: در این هفته ۱۳ عنوان برنامه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و فعالان و اساتید حوزه گردشگری فارس برگزار خواهد شد.

امیرحسین حکمت‌نیا افزود: برگزاری ۶ تور تخصصی با رویکرد‌های متفاوت در مسیر‌های خلاقانه گردشگری و ۳ کارگاه تخصصی آموزش با رویکرد گردشگری دینی، معماری و گردشگری تحول دیجیتال از برنامه‌های این هفته در فارس است.

این فعال گردشگری از حضور صنوف فعال حوزه گردشگری در برگزاری برنامه‌های هفته گردشگری در استان فارس خبر داد و گفت: انحمن صنفی راهنمایان تور، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، هتل‌های آپادانا و زندیه و سایر فعالان این حوزه در این برنامه‌های متنوع حضور خواهند داشت.

روایت تاریخچه گردشگری

نماینده سفیران ملک سلیمان که برگزار برنامه‌های نخستین روز هفته گردشگری است، گفت: در نخستین‌های گردشگری فارس برای مخاطبان نخستین تاسیسات گردشگری، نخستین هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و ... در قالب تور تخصصی در محل این مراکز که اکنون یا تغییر کاربری داده اند و یا به نوعی فعالیت خود را ادامه می‌دهند با همراهی حاضران بازدید خواهد شد.

حکمت نیا گفت: این برنامه ساعت هشت و نیم صبح پنجم مهر آغاز خواهد شد و تا ۱۲ ظهر ادامه دارد و عصر هم از ساعت ۱۶ شروع شده و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت.

او گفت: نخستین‌های گردشگری فارس یک تور خلاقانه است که برای نخستین بار از مسیر گردشگری خیابان قصردشت تا خیابان زند اجرا می‌شود.

تور‌های تخفیفی در محور ساسانی

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فارس نیز گفت: محور ساسانی در فارس که به تازگی به ثبت جهانی رسیده در تعریف تور‌های گردشگری استان و با در نظر گرفتن تخفیف ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

محمود فخری اضافه کرد: در حوزه تور‌های شیرازگردی نیز این دفاتر با در نظر گرفتن تخفیفات مناسبتی و افزایش توان خود تلاش مضاعفی در تحرک پذیری گردشگری درون استانی در پیش گرفته است.

تقارن و تخفیف مناسبتی

رئیس جامعه هتلداران فارس نیز از در نظر گرفتن تخفیفات ۲۰ تا ۵۰ درصدی در مراکز اقامتی استان خبر داد و گفت: این تصمیم با هدف تشویق گردشگران برای سفر به فارس در هفته گردشگری و آشنایی با جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی استان انجام می‌شود.

سید حسن سیادتان خاطر نشان کرد: فارس با داشتن ۸۴ هتل، هتل آپارتمان و متل و ۷۵۰۰ تخت و ۱۹ هتل در دست احداث از ظرفیت‌های مطلوبی برای پذیرایی از گردشگران برخوردار است که با این تخفیفات مناسبتی می‌تواند مورد بهره برداری موثر قرار بگیرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.