طنین صفیر محرم با سفیر مهر از کوشک کمال الملک در کاشان

همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع) برنامه فرهنگی مذهبی "سفیر مهر صفیر محرم " طی همکاری مشترک شهرداری منطقه یک(ویژه تاریخی فرهنگی) و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در این شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی والی زاده، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، درگفتگو با خبرنگاران گفت: این برنامه کهر درراستای ترویج فرهنگ عاشورا، تامل در عبرت های عاشورا ، بزرگداشت و تکریم حماسه آفرینان کربلا، به همت این و شهرداری منطقه یک(ویژه تاریخی فرهنگی) برگزار می شود.

وی افزود: نذر کتاب، برگزاری نمایشگاه ادوات تعزیه، اجرای موسیقی آئینی، مسابقه نقاشی، نمایشگاه عکس و آئین سقاخوانی از جمله برنامه های فرهنگی ترویجی "سفیر مهر صفیر محرم " است.

به گفته وی، این برنامه ها با هدف معرفی و ترویج آیین های عاشورایی مردم منطقه کاشان در قالب برنامه های فرهنگی مذهبی و برپایی نمایشگاه در کوشک میدان کمال الملک و بقعه حبیب بن موسی(ع)برگزار می شود.

والی زاده، با اشاره به اینکه، تعزيه ايران براي نخستين بار با كتابت نسخه هاي مجالس تعزيه در كاشان توسط ميرعزاي كاشي شكل گرفته است، اظهار کرد: با اجرای نمایش آیینی مذهبی تعزیه طی دو شب توسط عزاداران هیئت متوسلین به دوازده امام بلوار نماز، برنامه "سفیر مهر صفیر محرم "درجوار بقعه حبیب بن موسی(ع) این شهرآغاز شد.

به گفته وی، مراسم آئینی سقاخوانی ، که از مهم ترین نواهای ماندگار و هنرهای آیینی نوایی مربوط به واقعه غمبار عاشورا و روایتی از فرهنگ مردم برای جاودانه ماندن حماسه عاشورا است در قالب اشعار مذهبی توسط سقاخوان های قدیمی کاشان، چهارشنبه 4 مهرماه، قبل از اذان مغرب و عشاء همراه با دمام و نقاره خوانی در کوشک تازه تاسیس میدان کمال الملک کاشان در ادامه برنامه های سوگواری ابا عبداله الحسین(ع) نیز در"سفیر مهر صفیر محرم" اجرا می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان یادآور شد:۸8۷ حرکت کاروان اسرا یکی دیگر از برنامه های "سفیر مهر صفیر محرم " است که عصر روز پنج شنبه 5 مهرماه از بلوار نماز شروع شده و در خاتمه عزاداران با حضور در بقعه حبیب بن موسی(ع) ضمن بهره مندی از فضای روحانی و معنوی این زیارتگاه در مراسم مقتل خوانی و مدیحه سرایی که توسط عزاداران هیئت متوسلین به دوازده امام بلوار نماز با همراهی گروه موسیقی مارش عزا از اصفهان برگزار می شود شرکت می کنند.

والی زاده با اشاره به اینکه شرکت عموم علاقه مندان دراین برنامه آزاد است، یادآور شد: برنامه های اجرایی نمایشگاه "سفیر مهر صفیر محرم"که مشتمل بر خیمه های ادوات، وسائل و ابزار تعزیه،نذر کتاب، نمایشگاه عکس و مسابقه نقاشی ویژه کودکان می باشد از جمعه 6 مهرماه تا دوشنبه 9 مهرماه میزبان عزاداران می باشد.

گفتنی است برنامه"سفیر مهر صفیر محرم"با تلاش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و شهرداری منطقه یک(ویژه تاریخی فرهنگی) با همکاری هیئت متوسلین به دوازده امام بلوار نمازدر منطقه یک کاشان اجرا می شود.

 

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: شهرداری ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.