تولید روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ زنده در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ زنده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی ماهیانه در مرغداری‌های گوشتی استان انجام می‌شود گفت:براین اساس روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ زنده در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه پرورش مرغ گوشتی در استان مازندران ۱۰ درصد کمتر از سایر استان‌ها است، افزود: میزان تلفات در صنعت پرورش مرغ گوشتی در استان ۴ درصد نسبت به سـایر اسـتان‌ها کمتر است.

شهیدی‌فر گفت: بیشتر مرغ‌های تولیدی توسط واسطه‌ها و به صورت زنده به خارج از استان به‌ویژه تهران ارسال و حدود ۵۰۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان کشتار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولیدات صنعت طیور استان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال ۲۳ هزار نفر است که رتبه نخست را بین سایر استان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه کمی طیور صنعتی ممنوع است و صدور مجوز جز در موارد خاص و برای زنجیره‌ها ممنوعیت دارد، اضافه کرد: صدور مجوز واحد‌های پرورش کبک، بلدرچین و قرقاول از این ممنوعیت مستثنی است.
انتهای پیام/آ


تولید مرغ در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.