طرح ایران مهارت در بوشهر اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اجرای طرح ایران مهارت در آموزش و پرورش به هدایت تحصیلی دانش آموزان استان بوشهر کمک می‌کند.

طرح ایران مهارت در بوشهر اجرا می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح ایران مهارت و سایر طرح‌هایی که به نحوی بتواند فرهنگ فراگیری مهارت‌های مختلف را تقویت و دانش آموزان را با مشاغل مختلف آشنا کند نقشی مهم در کاهش بیکاری در جامعه دارد.

 ناصر کرمی افزود: امروز بیشتر دانش آموزان جذب رشته‌های نظری علوم تجربی می‌شوند این درحالی است که کشور برای بخش صنعت به دانش آموختگان رشته ریاضی نیز نیاز دارد.

در همین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، طرح ایران مهارت را گامی برای کاهش سن نیرو‌های ماهر جامعه دانست و گفت: فنی و حرفه‌ای طرح ایران مهارت  باهدف کاهش سن مهارت در جامعه، با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

عبدالمجید دِراهکی ادامه داد: تا کنون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رده سنی بالای ۱۵ سال بوده است، اما در اجرای این طرح برای دانش آموزان کمتر از این رده سنی در رشته‌های مختلف تحصیلی غیر از فنی و حرفه‌ای و کاردانش، برنامه مهارت آموزی می‌توان طراحی کرد.

وی بیان کرد: در  طرح ایران مهارت به دانش آموزان آموخته می‌شود برای ورود به بازار کار باید مهارت داشته باشند و تنها با داشتن مهارت است که می‌توان از مشکل بیکاری درامان ماند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: طرح ایران مهارت در سال ۱۳۹۶ مصوب شد و تلاش می‌کند تا در دوره متوسطه اول و دوم برنامه‌ای را برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضای کار و اشتغال، ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های متناسب با ویژگی‌های شناختی و جمعی آن‌ها و پیوند بیشتر با فضای کسب وکار و فعالیت‌های کارآفرینانه ارائه دهد.

دراهکی با اشاره به اینکه در طرح ایران مهارت در هر مدرسه ۵ تا ۱۰ رشته متناسب با ظرفیت‌های استان ارائه می‌شود، بیان کرد: ۳۹۰ مربی در ۱۴۵ آموزشگاه خصوصی و دولتی در این طرح مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح ایران مهارت در مدارس بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.