معاون وزیر کشور عنوان کرد:

اعتماد بین نهادهای مردمی و دولت لازمه توسعه است

معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور گفت: هرجا در توسعه سکونتگاهی عمران و آبادانی به وجود می آید به دلیل اعتماد بین نهادهای مردمی و دولت است.

اعتماد بین نهادهای مردمی و دولت لازمه توسعه استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سعیدرضا جندقیان شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی شهریار روستای قروه شهرستان ابهر افزود: اعتماد بین مسئولان و نهادهای مردمی سرمایه اجتماعی است که با وجود آن مشارکت مردمی در عرصه های سکونتگاهی شکل می گیرد.

وی بیان کرد: برای شکل گیری توسعه باید سرمایه فیزیکی و کالبدی، اقلیمی، طبیعی، انسانی و سرمایه اجتماعی مناسب وجود داشته باشد و برای تجلی رفاه، سرمایه اجتماعی رکن اصلی است.

جندقیان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های توسعه یافتگی، مشارکت زنان در عرصه های مختلف است عنوان کرد: نادیده گرفتن ظرفیت های خلاق در بین بانوان که 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند یعنی اینکه هنوز توسعه نیافته ایم و باید از ظرفیت بانوان خلاق، تلاشگر، کارآمد و مدبر در عرصه های مختلف مسئولیت به دور از شعار زدگی بهره مند شویم.

وی ابزار کرد: 2 هزار و 600 دهیار و چهار هزار عضو زن در شوراهای اسلامی کشور در حال فعالیت هستند که این ظرفیت بسیار اندکی است و باید از ظرفیت بانوان کارآمد و خلاق بیش از این ها استفاده کنیم.

علی حیدری، فرماندار ابهر نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: همان گونه که شهرستان ابهر در زمینه صنعت پیشرفته های خوبی داشته است می تواند در حوزه روستا با توجه به ظرفیت های خوب روستاهای شهرستان رشد کند.

وی با اشاره بحث های که در خصوص شرکت پارس حیات در فضای مجازی به راه افتاده است، بیان کرد: متاسفانه برخی افراد اظهار نظرهای بسیار بی خردانه ای نسبت به این شرکت در فضای مجازی به راه انداخته اند در صورتی که این شرکت با سرمایه گذاری 100درصد خارجی توانسته 60 درصد از بازار محصولات سلولوزی کشور را با اشتغالزایی مستقیم 850 نفر در اختیار بگیرد و آبان ماه با افتتاح طرح توسعه خود با تولید محصولات شوینده اشتغالزایی خوبی را برای جوانان این منطقه ایجاد خواهد کرد.

این مسئول تاکید کرد: این شرکت فقط در سال 94 بیش از 400میلیارد ریال ارزش افزوده پرداخت کرده است که این مبلغ برای توسعه شهرستان بسیار مفید بوده است.

فرماندار ابهر تصریح کرد: معادل اشتغالزایی صنعت در شهرستان ابهر می توان در بخش روستایی اشتغال زایی کرد و نباید به روستا نگاه تک بعدی کشاوزی نداشته باشیم بلکه باید به سایر ظرفیت ها مانند گردشگری و صنایع تبدیلی در روستاها توجه بیشتری داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: روستاهای خراسانلو و کینه ورس ابهر می توانند به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شوند تا با توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در این روستاها بتوان مهاجرت معکوس ایجاد کرد.

سالن ورزشی شهریار روستای قروه با اعتباری بالغ بر 6میلیارد ریال ( 2میلیارد ریال از محل کمک های مردمی و 4 میلیارد ریال از محل اعتبارات بخشداری) در یک هزار و 80 مترمربع مساحت با حضور معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.