دوستداران طبیعت به استقبال پرندگان مهاجر رفتند + عکس

به مناسبت روز جهانی اکوتوریسم، صنعت جهانی محیط زیست و پرنده نگری جمعی از دوستداران طبیعت در گناوه به استقبال پرندگان مهاجر رفتند.

 رئیس محیط زیست گناوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: محیط زیست یک امانت است که در دست ما انسان‌هاست و باید با حفاظت  از طبیعت, آن را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

محمد تولیده گفت: متاسفانه سال‌های گذشته تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر برای گذراندن فصل پاییز و زمستان به گناوه مهاجرت می کردند، ولی امسال با شروع فصل پاییز تعداد این پرندگان بسیار کمتر شده است.

 مسئول انجمن سبز اندیش گناوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: هدف از انجام تور‌های گردشگری و پرنده نگری آشنایی شهروندان با ظرفیت‌های اکوتوریسم شهر , حفاظت از محیط زیست , آبزیان و پرندگانی است که در معرض خطر هستند.

غلامرضا نعمتی گفت: از جمله  تهدیدات زیست محیطی که آبزیان مواجه هستند ورود فاضلاب شهری به دریا است که باعث آلوده شدن زیستگاه آبزیان و پرندگان شده است.

فعال محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: در مورد تنوع پرندگان باید گفت: متاسفانه محیط زیست دستخوش بلا‌های است که انسان‌ها به وجود آورده اند و به همین خاطر تعداد پرندگان مهاجر بسیار کم شده است و دیگر به ندرت می توان پرندگان نادر و کم یاب را در سواحل استان مشاهده کرد.

 احمد شمسی زاده گفت: در شهرستان گناوه پرنده نادر و کم یابی به نام گیلانشاه مشاهده شده است که از پرندگان حفاظت شده جهانی  و نسل این پرنده در حال انقراض است.

سالانه هزاران پرنده فصل پاییز و زمستان خود را در استان بوشهر و سواحل زیبای آن سپری می کنند که در این بین, پرندگان کم یاب و در حال انقراض نیز وجود دارند.

دوستداران طبیعت به استقبال از پرندگان مهاجر رفتنددوستداران طبیعت به استقبال از پرندگان مهاجر رفتنددوستداران طبیعت به استقبال از پرندگان مهاجر رفتنددوستداران طبیعت به استقبال از پرندگان مهاجر رفتنددوستداران طبیعت به استقبال از پرندگان مهاجر رفتند + عکس

انتهای پیام/م

استقبال دوستداران طبیعت  از پرندگان مهاجر 

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.