فرماندار بهمئی:

بانک‌ها مانع پرداخت تسهیلات اشتغال

فرماندار بهمئی در جلسه کارگروه رفع موانع پرداخت تسهیلات از سختگیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اظهار نگرانی کرد.

فرماندار بهمئیدرگفت گو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج با اشاره به روند فعلی پرداخت تسهیلات در سطح شهرستان گفت : بانک‌ها در زمینه تشکیل پرونده، ضمانت و پرداخت تسهیلات اقداماتی ناامید کننده انجام می‌دهند که نام آنرا جز آزار و اذیت نمی‌توان گذاشت.

حکمت الله سنایی بیان کرد : مدیران بانک‌ها باید مشکلات ارباب رجوع را بررسی و همان روز اول شرایط پرداخت و ضمانت تسهیلات را مشخص نمایند تا با بروکراسی خشک و بی‌روح خاص بانک‌ها باعث سرخوردگی سرمایه گذار نشوند.

وی افزود: در زمینه تسهیلات اشتغال روستایی وعشایری سهم خوبی به شهرستان اختصاص داده شد که با اقدام بانک‌ها تا امروز با وجود پایان مرحله اول این طرح فقط حدود 50 درصد آن جذب شده است.

سنایی تصریح کرد : یکی از راهکارهای برون رفت از چالش بیکاری جذب منابع مالی و تسهیلات می باشد که انتظار می‌رود مدیران بانک‌ها در این زمینه همکاری نمایند و اگر سرمایه گذاری شرایط اخذ تسهیلات را ندارد همان ابتدای راه مشخص شود تا جایگزین برای آن طرح مشخص شود.

مجتبی صلاحی نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی بهمئی با اشاره به نیاز ضروری زمان تنفس اجرای طرح ها گفت : در مورد تسهیلات بخش صنایع دستی برای نمونه، پرداخت مبلغ صد میلیون تومان تسهیلات به متقاضی مصوب شد که تا امروز مبلغ 70 میلیون از تسهیلات را بعد از شش ماه( شعبه پست بانک لیکک )به بهانه های مختلف پرداخت ننموده و حتی بانک عامل تقاضای دریافت اولین قسط را از سرمایه گذار نموده است.

انتهای پیام/د

بانک‌ها مانع پرداخت تسهیلات اشتغال

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.