با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

منظومه سامانه‌های تجارت ایران افتتاح شد

امروز با حضور شریعتمداری از 5 سامانه یکپارچه سازی تجارتی، شناسایی کالا، یکپارچه کردن انبارها و نگهداری کالا، اعتبار سنجی و رتبه بندی بازرگانان و زیرساخت تجاری رونمایی شد.

منظومه سامانه‌های تجارت ایران افتتاح شدبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بهنام امیری معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت،اظهار کرد: امروز با حضور شریعتمداری وزیر صنعت ،معدن و تجارت از 5 سامانه یکپارچه سازی تجارتی، شناسایی کالا،  یکپارچه کردن انبارها و نگهداری کالا، اعتبار سنجی و رتبه بندی بازرگانان و  زیرساخت تجاری رونمایی شد.

وی گفت: هدف از رونمایی این سامانه‌ها،تسهیل فرآیندسازی تجارت کشور برای بازرگانان ،  جلوگیری از دوباره کاری  و کنترل لازم برای اهداف مختلف نظیر نظارت، قاچاق، واردات و صادرات و مبارزه با فساد است.

به گفته این مسئول، سامانه شناسه کالا با ایجاد یک زبان مشترک برای تبادل اطلاعات کالایی، تناقض های آماری بین دستگاه ها را کاهش می دهد. همچنین با ایجاد یک طبقه بندی مشترک، اعمال سیستمی ضوابط کالایی را زمینه سازی می کند که خود کمک شایانی به سیستمی شدن تصمیم گیری ها، کاهش خطاهای انسانی و تسریع فرایندهای مربوط به کنترل کالا می شود.

وی درخصوص رونمایی از سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری نیز گفت: یکی از علل طولانی بودن فرایندهای تجاری اعمال ضوابط سختگیرانه بر همه بازرگانان با هدف کاهش مفاسد است. اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری راهکاری پیشرفته برای ایجاد سهولت برای بازرگان با سابقه مثبت است که البته موجب ایجاد انگیزه برای اصلاح رفتار تجاری و ایجاد سابقه و اعتبار مثبت می شود.

سامانه  جامع تجارت روند كنترل  را در نظام تجارى كشور بهبود می بخشد

در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت ایران ، خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت ایران در گفت و گو  با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت : سامانه  جامع تجارت روند كنترل  را در نظام تجارى كشور بهبود می بخشد و میتواند واردات كالا از قدم اول كه تقاضا و ثبت سفارش است  تا زمان پرداخت ارز ،خرید و خارج شدن از گمرک را رصد كند و همین موضوع باعث یكپارچه شدن تجارت می شود.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد ،امروز همه سامانه هاى تجارت در كنار هم قرار گرفتند و بصورت رسمى آغاز به كار كردند ، سامانه های ثبت سفارش، نظام یکپارچه معاملات ارزی نیما، جامع یکپارچه مجوز ها، حمل و نقل و سامانه جامع امور گمرکی از زیر مجموعه سامانه جامع تجارت هستند كه اكنون همه ی آنها فعال شده و میتواند در اقتصاد ما تحولى ایجاد كند.

انتهای پیام/

مبارزه با قاچاق با راه اندازی 5 سامانه جامع تجارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار