احداث مراکز تخصصی و فوق تخصصی در آبادان و خرمشهر

مدیرکل وزارت بهداشت گفت: با توجه به احداث مراکز تخصصی و فوق تخصصی تلاش بر اینست که ۸۰ درصد از خدمات تخصصی مورد نیاز مردم در آبادان و خرمشهر ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ایرج حریرچی مدیرکل وزارت بهداشت در  بازدید از پروژه های بیمارستانی در دست ساخت در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: بیمارستان قلب خرمشهر به عنوان یکی از بیمارستان های بی نظیر خوزستان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا در حال ساخت است و بخش های جراحی و آنژیو قلب را با بهترین امکانات شامل می شود.

حریرچی افزود: با توجه به وجود دانشکده علوم پزشکی در منطقه و ساخت و احداث مراکز تخصصی و فوق تخصصی در منطقه تلاشمان آنست که ۸۰ درصد از خدمات تخصصی در خود شهرهای آبادان و خرمشهر به مردم ارائه شود تا مردم مجبور نباشند زیاد به مرکز استان سفر کنند.

وی  درباره درآمد حاصل از توریست درمانی گفت: ما به عنوان یک منبع درآمدزا به آن نگاه می کنیم و با توجه به تجربه ای که کشور و به خصوص استان خوزستان در این باره دارد بعنوان یکی از منابع درآمدی برای جامعه پزشکی به آن پرداخته می شود .

مدیرکل وزارت بهداشت همچنین کمبود پزشک و پرستار را اصلی ترین مشکل  کشور  دانست و افزود: اگر چه در خوزستان کمبود پرستار وجود دارد اما در اقدامی شایسته ۳۰ درصد از ظرفیت دانشگاه ها به تربیت پرستار اختصاص داده شده که برای شهرهای آبادان و خرمشهر سهمیه بیشتری  در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ د

ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.