هواپیمای آتش نشانی بر فراز هورالعظیم آتشین به پرواز درآمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از پرواز هواپیمای آتش نشان به منظور خاموش کردن آتش هورالعظیم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان به آغاز آتش سوزی در تالاب هورالعظیم از 3 ماه گذشته و ادامه آن تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: عملیات اطفاء حریق در این تالاب توسط یک فروند هواپیما و یک بالگرد آبپاش از امروز دوباره آغاز گردید.

هواپیمای آتش نشانی بر فراز هورالعظیم آتشین به پرواز درآمد

وی با بیان اینکه هواپیمای آبپاش توپولوف متعلق به وزارت دفاع است و تجهیز و طراحی و آماده سازی آن به تازگی به اتمام رسیده اظهار کرد: روز گذشته در تهران بهره برداری شده و از صبح امروز آبگیری و عملیات آتش نشانی را انجام خواهد داد.

لاهیجان زاده ظرفیت آبگیری هواپیما را 20 تن و بالگرد آبپاش را 3.5 تن عنوان کرد و اذعان داشت: پیش بینی می شود عملیات 3 روز به طول بکشد، البته زمان اجرا بستگی به شرایط دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تصاویر ماهواره ای از هورالعظیم نشان دهنده این است که تا دیروز 3 کانون دود در این تالاب فعال بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص دلیل آغاز دوباره عملیات آتش نشانی در هورالعظیم را بعد از وقفه بیان داشت: براساس اعلام وزارت نیرو ذخایر موجود در سد کرخه به اندازه ای نیست که جوابگوی نیاز فعالیت های استان و بخش ایرانی هورالعظیم باشد، به همین دلیل امکان رهاسازی آب برای خاموش کردن آتش در بخش عراقی ممکن نبود.

وی درخصوص سفر هیات ایرانی برای مذاکره با عراقی ها گفت: سفر هیات ایرانی برای پیگیری مساله هورالعظیم منتفی نیست، اما پیگیری آن بر عهده وزارت خارجه است.

گفتنی است؛ آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم از اوایل تیر امسال آغاز شده و تاکنون حدود 25 هزار هکتار را درگیر کرده است و دود ناشی از این آتش سوزی تا بیش از یکصد کیلومتر فراتر رفته و گاهی تا 8 شهرستان را درگیر می کند، به طوری که در روزهای گذشته علاوه بر دشت آزادگان، هویزه، اهواز، کارون، حمیدیه و باوی، شهرهای شادگان، آبادان، خرمشهر و ماهشهر نیز در برخی روزها تحت تاثیر این دود قرار گرفت، به طوری که دود ناشی از این آتش سوزی در 4 مهر ماه باعث شد که آلودگی هوا در اهواز به 7 برابر حد مجاز برسد.

انتهای پیام/گ

اعزام بالگرد آبپاش به تالاب هورالعظیم

برچسب ها: آتش نشانی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.