بیش از ۱۰ هزار سالمند در استان قزوین زندگی می‌کنند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: پنج هزار و ۷۲۸ زن و پنج هزار و ۹۵ مرد سالمند در استان زندگی می‌کنند.

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ با بیان اینکه استان دارای ۱۰ هزار و ۸۲۳ سالمند است، گفت: ۵ هزار و ۳۲۳ نفر از آنان در شهرستان قزوین هستند.

به گفته وارثی، هزار و ۲۷۱ سالمند از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: هفت مرکز شبانه روزی با ظرفیت ۳۶۰ نفر، چهار مرکز روزانه سالمندان با ظرفیت ۲۰۰ نفر، یک مرکز ویزیت در منزل با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر، یک مرکز بنیاد فرزانگان در آبیک و یک موسسه سالمندان با ۷۰۰ سالمند، مراکز تحت نظارت امور توانبخشی در حوزه سالمندان هستند.

وارثی اضافه کرد: سالمندان دارای معلولیت از همه خدماتی که به سایر معلولان داده می‌شود مانند کمک هزینه درمان، دفترچه بیمه خدمات درمانی، وسایل کمک توانبخشی و کمک هزینه مناسب سازی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی معلولان و سالمندان گفت: این طرح برای افزایش کیفیت زندگی و توانایی معلولان و سالمندان اجرا می‌شود.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، این طرح از طریق آموزش مهارت‌های زندگی، ارتقای عملکرد زندگی روزمره و افزایش سطح استقلال فردی و همچنین رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت‏های اجتماعی اجرا خواهد شد.

به گفته وارثی، افراد دارای آسیب نخاعی، شنوایی و بینایی مشمول طرح توانمندسازی معلولان و سالمندان هستند.

انتهای پیام/

پنج هزار و ۷۲۸ سالمند زن در قزوین زندگی می کنند

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار