رئیس میراث فرهنگی خلخال؛

موزه «مردم شناسی» در خلخال راه اندازی می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال از راه اندازی موزه مردم شناسی در روستای نمونه گردشگری خوجین این شهرستان خبر داد.

محمد رضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: این موزه با هدف معرفی جاذبه های شهرستان و با کمک دهیاری خوجین دایر می شود.

وی اضافه کرد: این موزه اولین موزه روستایی شهرستان خلخال است که می تواند بخشی از جاذبه های میراث فرهنگی شهرستان را معرفی کند و در قالب موزه رختشور خانه با نمایش ماکت و ادوات قدیمی راه اندازی می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال متذکر شد: مطابق برنامه زمان بندی شده تا پایان امسال این موزه  در 100 متر مربع راه اندازی خواهد شد و تاکنون این پروژه 60 درصد پیشرفت دارد.

شایقی به اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار به این پروژه  اشاره و تاکید کرد: به دنبال حمایت دهیاری در راه اندازی این موزه هستیم.

وی با بیان اینکه موزه مردم شناسی در دو کیلومتری شهر خلخال و در مقابل منطقه نمونه گردشگری ازناو راه اندازی می شود، اضافه کرد: شهرستان خلخال از جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی برخوردار است که به منظور شناساندن و معرفی آن راه اندازی موزه ها یکی از ابزارهای موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

موزه مردم شناسی خلخال

برچسب ها: موزه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.