رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در اراک خبرداد.

احداث بیش از ۸ هزار کلاس درس از ابتدای سال تا کنون

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در سفر به اراک از احداث بیش از ۸ هزار کلاس درس از ابتدای سال تا کنون خبرداد.

احداث بیش از ۸ هزار کلاس درس از ابتدای سال تا کنونحافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در حاشیه افتتاح پروژه‌های خیرین در اراک  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: در سال جاری بیش از ۸ هزار کلاس درس در کشور احداث شده است که ۵۰ درصد این مدارس توسط خیرین ساخته شده است.

حافظی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز قریب به ۲۷ سال است که مشغول فعالیت است افزود: از ابتدای تاسیس مجمع خیرین تاکنون ۳۷ درصد از کل مدارس کشور با همت خیرین احداث شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد خیرین مدرسه ساز در کشور بیش از ۶۵۰ هزار نفر است و بیش از هزار نفر خیر مدرسه ساز هم در خارج از کشور هستند.

فخاری رئیس مجمع خیرین خیرین مدرسه ساز استان مرکزی هم گفت: سال گذشته ۲۸ پروژه در استان مرکزی احداث شده که ۲۴ پروژه آن توسط خیرین یا به صورت کامل و یا به صورت مشارکتی احداث شده است و امسال هم ۳۲ پروژه در مهر ماه تحویل نظام آموزشی می‌شود که ۲۸ پروژه آن توسط خیرین احداث شده است.

افتتاح ۳ طرح بزرگ آموزشی در استان مرکزی

قائمی مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی هم گفت: امروز ۳ طرح بزرگ شامل ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه و یک سالن ورزشی توسط خیرین مدرسه ساز در اراک افتتاح شد.

قائمی افزود: یکی از طرح‌ها هزارو۹۴۰ متر فضای آموزشی است و بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده که بیش از یک میلیارد تومان آن توسط خیرین تامین شده است.

وی اضافه کرد: طرح دیگر هم هزارو ۹۴۰ متر فضای آموزشی است که ۱۲ کلاس دارد و طرح سوم هم سالن ورزشی با ۵۴۰ متر فضای سالن است که بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط خیران به آن تخصیص داده شده است.

آماده سازی بیش از ۲۰ هزار مترمربع فضا‌ی آموزشی دراستان مرکزی

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی ادامه داد: امسال در مجموع بیش از ۲۹ فضای آموزشی شامل ۱۳۵ کلاس درس و سالن‌های ورزشی برای مهرماه آماده بهره برداری شده است که بیش از ۲۰ هزار مترمربع مساحت این فضا‌ها آموزشی است و برای آن‌ها بیش از ۲۷ میلیارد تومان برای آن‌ها اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: در سطح استان مرکزی بیش از ۶۲ فضای آموزشی امسال با کمک خیرین و مشارکت آن‌ها ساخته شده و یا در حال اجرا است که ۴۳۵ کلاس درس هستند و برای آن‌ها ۷۰ میلیارد تومان توسط خیرین تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.