سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان مصادیق و جریمه های تخلفات انتخاباتی را تشریح کرد.

مصادیق و جریمه های تخلفات انتخاباتی در افغانستانعلیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کمیسیون شکایات انتخاباتی آمادگی کامل دارد تا مطابق با قانون شکایت های کارزار انتخاباتی را ثبت کرده و به آنها رسیدگی کند.

به گفته وی، تاکنون ۱۳۳ تخلف از سوی نامزدهای انتخاباتی به دلیل تبلیغات زودهنگام ثبت شده که به ۸۹ مورد آن رسیدگی شده و بررسی باقی تخلفات ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان با بیان مصادیق تخلف بیان داشت: نامزدهای انتخاباتی نباید در امور مبارزات انتخاباتی دیگر کاندیدها دخالت کرده و یا مانعی برای تبلیغات آنها ایجاد نمایند؛ همچنین استفاده از آرم کمیسیون های انتخاباتی و ادارات دولتی و نیز حضور اعضای نیروهای مسلح در کمپاین تبلیغاتی نامزدها ممنوع و تخلف محسوب می شود.

روحانی تاکید کرد که نامزدهای انتخاباتی با پرهیز از دامن زدن به موضوعاتی که باعث تحریک خشونت، برانگیختن احساسات قومی، مذهبی و زبانی می شود، باید زمینه را برای رقابتی سالم و آرام فراهم کنند.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افزود: قانون ضمن بیان موارد تخلف، جریمه تخلفات را نیز مشخص کرده و بر این اساس، نامزدهایی که مرتکب تخلف انتخاباتی می شوند ضمن جریمه نقدی، از یکی از حقوق های درج شده در قانون انتخابات، از جمله حق شکایت، رای دهی، کاندید شدن و حق مبارزات انتخاباتی محروم خواهند شد.

وی افزود: اگرچه شعارهای فراتر از توانمندی افراد از لحاظ قانونی تخلف محسوب نمی شود اما نامزدهای انتخابات پارلمانی مناسب با توانمندی ها و اختیارات یک نماینده مجلس شعار بدهند.

گفتنی است که انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در تاریخ 8 میزان/ مهر سال جاری برگزار گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.