رشد 55درصدی جمع آوری زکات در استان زنجان

بیش از 7 میلیارد و420تومان زکات واجب و مستحبی در 6ماهه اول امسال در استان زنجان جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد رشد داشته است.

رشد 55درصدی جمع آوری زکات در استان زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ هدایت صفری، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در6 ماهه اول امسال را7میلیارد و 420 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است.که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل 55درصد رشدداشته است
صفری به برنامه‌ریزی این نهاد به استفاده بیشتر از ظرفیت زکات در حوزه معیشتی جامعه هدف اشاره کرد و ادامه داد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات زمینه‌سازی برای اثربخشی این منبع عظیم دینی در حوزه معیشتی وتوانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای زکات در استان زنجان، گفت: امیدواریم با گفتمان سازی در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات سهم نیازمندان از این ظرفیت دینی بیشتر شود.
صفری همچنین به احداث واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت ،پرداخت کمک معیشت به خانواده های نیازمند وپرداخت کمک موردی به مددجویان اشاره کرد و گفت :67درصد زکات جمع آوری شده صرف محرومین و33درصد نیز بابت پروژه های عمرانی هزینه شده است.
وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال 12 میلیارد و 100میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، گفت: با فعالیت اثربخش در حوزه جمع‌آوری زکات در این بخش در استان زنجان در 6 ماهه اول امسال 110درصد محقق شده است.
انتهای پیام/ن

 

جمع آوری 7 میلیارد و420تومان زکات واجب و مستحبی در استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.