همزمان با روز جهانی ناشنوایان:

زنگ خاموش در مدارس با نیازهای ویژه کردستان نواخته شد

همزمان با روز جهانی ناشنوایان "زنگ خاموش ویژه ناشنوایان" در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان نواخته شد.

  به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،زنگ خاموش همزمان با روز جهانی ناشنوایان  امروز  با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی و جمعی از مسئولین استانی، به صورت نمادین در مدرسه با نیازهای ویژه توکل سنندج نواخته شد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در این مراسم گفت: شنوایی یک توانمندی حیاتی است و اگر مشکل کم شنوایی یا ناشنوایی فرد درمان نشود دچار اختلالات زبانی شده و در زمینه های گفتار،گوش کردن، خواندن، نوشتن، موفقیت های تحصیلی، ورود به تحصیلات عالیه، آرمان ها و شغل دچار مشکل می شود.

رنجبر با بیان اینکه ناشنوایان برای جامعه هنوز ناشناخته هستند و جامعه نسبت به آنان و نوع معلولیتشان شناخت کمتری دارد، تصریح کرد: ناشنوایی بدترین نوع معلولیت است و فرد ناشنوا ارتباطش را با سایر افراد از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: نظام آموزشی ویژه باید به گونه ای طراحی شود که در مدارس امکان شناسایی توانایی و استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت فعالیت در مشاغل مناسب پس از پایان تحصیلات فراهم شود به طوری که دانش آموزان ویژه آموزش‌های لازم را حین تحصیل فراگیرند.

رنجبر در پایان گفت:در حال حاضر بیش از 380 دانش آموز ناشنوا و کم شنوا در 16 شهرستان در سطح استان با استفاده از خدمات ویژه آموزشی ،پرورشی و حمایتی آموزش وپرورش استثنایی استان در مراکز ویژه و مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

نواخته شدن زنگ خاموش در مدارس با نیازهای ویژه کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.