گفتگو با مجروحان حادثه تروریستی‌ اهواز:

تیرهای دشمن به تنمان خورد نه اراده ما/امنیت کشور خدشه دار نمی شود

یکی از مجروحان حادثه تروریستی اهواز می گوید: تیرهای دشمن به اراده ما خللی وارد نکرده است.

تیرهای دشمن به تنمان خورد نه اراده ما/پای انقلاب ایستاده ایمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شنبه ۳۱ شهریور، حوالی ۹ صبح وقتی رژه یگان های ویژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در تمام کشور در حال برگزاری بود، بلوار لشکر اهواز صحنه درگیری میان نیروهای ضد انقلاب با نیروهای نظامی و انتظامی شد تا حمله تروریستی به مراسم رژه در اهواز تیتر اول تمامی اخبار رسانه های داخلی و خارجی شود.

حادثه ای که با ۲۴ کشته و ۶۹ زخمی، موجی از محکومیت این حادثه تروریستی از سوی رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، روسای قوای قضاییه و مقننه، دیگر مسئولان کشوری و استانی و حتی دیگر کشورها را در پی داشت. بیمارستان های رازی، آپادنا، امام خمینی(ره)، آیت الله کرمی و بیمارستان ارتش شنبه تلخی را به واسه دیدن خانواده های داغدار از سر گذراندند.

سرباز ۲۰ ساله باغملکی که یکی از مجروحان این حادثه تروریستی است در خصوص شرح ماجرا گفت: از جلوی جایگاه، رژه زده و رد شدیم و به پشت جایگاه رفتیم تا دوباره روی باند رژه برگردیم ولی چهار فرد مسلح از پشت جایگاه روبروی ما قرار گرفته و شروع به تیراندازی کردند.

کمال نظری می افزود: یکی از تروریست ها خیلی به من نزدیک بود و بعد از تیراندازی های آنها دو تیر به کتف من اصابت کرد.

این سرباز ۲۰ ساله باغملکی مجروح شده با اشاره به خروج تیرها از کتفش بعد از عمل جراحی بیان کرد: آن لحظه ابتدایی تیراندازی عده ای از حاضران در رژه خودشان را روی زمین انداختند ولی آن تروریست به سمت سر این افراد تیراندازی کرد.

مزدور بودن دشمنان

در میان زخمی های این حادثه نام دو پرسنل صدا و سیمای مرکز خوزستان دیده می شود. یکی از آن ها می گوید: در واحد فنی مرکز صدا و سیمای خوزستان مشغول به کار هستم؛ برای مراسم رژه جزو گروه واحد سیار ضبط برنامه رژه بودم و کنار جایگاه حضور داشتیم.

مهدی موگهی می افزاید: شرایط بسیار وحشتناکی بود و چند نفر از شهدا را خودمان جابجا کردیم و از شدت این حادثه و تیراندازی ها بیهوش و بعد به بیمارستان اعزام شدم.

این کارمند مصدوم صدا و سیمای خوزستان ضمن محکومیت این حادثه تروریستی بیان می کند: کسانی که به مردم عادی تیراندازی می کنند، بی مروتی را به نمایش گذاشتند.

موگهی با تأکید بر اینکه دشمنان نمی توانند مردم را از نظام و امنیت کشور دلسرد کنند، ادامه داد: مانند سال های گذشته نقشه های شوم دشمنان نظام و اسلام نقشه بر آب شده و آنها به اهداف پلید خود دست پیدا نکردند.

وی در پایان یادآور شد: دشمنان امتحان خود را پس داده و مزدور بودنشان برای مردم به اثبات رسیده و عمرا بتوانند نظر مردم را از علاقه وافر خود به نظام برگردانند.

امنیت کشور خدشه دار نمی شود

مهران ویسی شیخ رباط سرباز وظیفه ۲۶ ساله اهوازی یکی دیگر از مصدومان این حادثه است که  اظهار کرد: مقابل جایگاه مشغول نواختن مارش برای رژه سربازان بودم که یکباره صدای تیراندازی به گوش رسید؛ اصلا تروریست ها را ندیدم.

وی افزود: بعد از تیراندازی چیزی ندیدم و روی زمین افتادم و همه از روی قفسه سینه من رد شدند، که منجر به آسیب بدنی من شد.

این سرباز مصدوم حادثه تروریستی اهواز ضمن محکوم کردن این حادثه تصریح کرد: دشمنان نظام به هیچ وجه نمی توانند مردم را دلسرد و یا به امنیت کشور خدشه ای وارد کنند چون ملت و مردم همواره از همدیگر حمایت می کنند.

ویسی شیخ رباط در پایان گفت: قطعا تیراندازی و احساس مرگ در یک لحظه شاید وحشتناک باشد ولی دشمنان کشور هرگز را با چنین حملاتی به اهداف خود دست پیدا نمی کنند.

تأثیری بر اراده ملت ندارد

یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی اهواز  اظهار کرد: قطعا وحدت و همگرایی ملت ایران با چنین حوادثی دو چندان می شود؛ دشمن آرزوی دلسردی و زیر سؤال بردن امنیت کشور را به گور خواهد برد.

حسین براتی افزود: این اولین باری نیست که دشمنان اسلام و نظام چنین کاری را انجام می دهند، غافل از اینکه هیچ تأثیری بر اراده ملت نخواهد داشت.

این مجروح حادثه تروریستی اهواز تصریح کرد: با چنین اقداماتی موضع گیری علیه دشمنان بیشتر می شود. پاسداران و نظامیان هیچ ترسی از تیراندازی ندارند و در هر لحظه ای آماده جانفشانی برای مردم، نظام و اسلام هستند.

ترسی از حملات کور کورانه ای نداریم

یکی دیگر از مصدومان پاسداری که نخواست نامش عنوان شود نیز  اظهار کرد: در پایگاه بسیج پنج حوزه شهری حضور داشتم که با صدای تیراندازی به سمت محل حادثه حرکت کردم؛ بعد از رسیدن به محل متوجه شدم که دو نفر بدون هدف در حال تیراندازی به سمت مردم و جایگاه هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پاسداران نظام جمهوری اسلامی ایران برای جانفشانی لحظه شماری می کنند و اصلا ترسی از چنین حملات کور کورانه ای ندارند، گفت: بر خلاف خواسته دشمنان اسلام و نظام قطعا چنین حوادثی باعث افزایش وحدت و همدلی بین مردم می شود.

افزایش وحدت

علی براتی که از دست چپ تیر خورده دیگر از مجروحان حادثه تروریستی حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح اهواز است و در این خصوص  اظهار کرد: دشمنان نظام و اسلام با چنین حملاتی باعث افزایش وحدت میان مردم و نیروهای نظامی ـ انتظامی می شوند.

وی افزود: موضع گیری بر علیه دشمنان از سوی هموطنان ایرانی از هر قشری بیشتر شده و اهداف دشمنان و گروه های تکفیری هرگز محقق نمی شود.

این مجروح حادثه تروریستی حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح اهواز تصریح کرد: اگر بلا اینطور باشد که خوشحال می شوم چنین سعادتی نصیبم شده و به درجه شهادت نائل شوم.

این پاسدار با اشاره به اینکه قطعا اسلام پیروز می شود، عنوان کرد: جلوی جایگاه برای پوشش خبری و تصویری حضور داشتم، دو گروهان رد شده و زمان عبور گروهان سوم صدای مهیب تیراندازی به گوش رسید.

براتی ادامه داد: بعد چند ثانیه تیراندازی به صورت رگباری تا حدود ۱۵ دقیقه ادامه داشت و این تیراندازی ها بدون وقفه و ممتد انجام می شد.

وی یادآور شد: تروریست ها مردم، زن، کودکان و پاسداران را مجروح کردند ولی قطعا چنین حملات کور کورانه ای توسط عموم مردم و همه نظامیان نیروهای مسلح محکوم می شود.

براتی گفت: هرچند از مصدومیت و آسیب دیدن مردم ناراحت هستم اما چنین حملاتی اصلا آنقدر بزرگ نیستند که خللی در امنیت کشور ایجاد کنند.


بیشتربخوانید:حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر طراحان حمله تروریستی اهواز +تصاویر 


وی در پایان با تأکید بر اینکه اصلا از این تیراندازی نترسیده بیان کرد: ما نظامیان و پاسداران همچنان با قاطعیت به کار خود ادامه می دهیم.

هر چند تروریست های توانستند عده ای از مردم را به شهادت برسانند و تعدادی را مجروح کنند ولی این حرکت های کور و بزدلانه نمی توان اراده ملت در دفاع از آرمان های نظام را سست کند. مردم از قوم و منطقه ای با قدرت تمام پای این نظام و انقلاب ایستاده اند و این تیرهای ناجوانمردانه نمی تواند اراده آنها را سست کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

تیرهای دشمن به تنمان خورد نه اراده ما/پای انقلاب ایستاده ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتظری
۱۸:۴۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
سلام بر مدافعین اسلام و ولایت
سلام بر فرزندان کربلا
سلام بر سپاہ سلام بر سربازان ولایت
آخرین اخبار