صالحی:

کشور آمریکا در مجامع بین‌المللی منزوی شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران در بخش سیاست خارجی با هوشیاری و عقلانیت اقدامات خود را انجام می‌دهد و آمریکا که از منطق زور پیروی می کند در جوامع بین المللی مورد انزوا قرار گرفته است.

کشور آمریکا در مجامع بین‌المللی منزوی شده استبه گزارش  خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور امروز در مراسم بهره‌برداری از شش پروژه حوزه هوانوردی با بیان اینکه علی‌رغم تمامی محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی موجود در کشور ساخت و اجرای چنین دستاوردهایی در حوزه هوانوردی جای تقدیر دارد گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور توانسته در جایگاه مناسب با شان جمهوری اسلامی چنین اقداماتی را انجام دهد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در بخش‌های تاسیساتی ساختمانی و خدماتی بخش هوانوردی جای تقدیر دارد.

وی به وضعیت نابسامان فرودگاه‌های ایران در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: به دلیل سفرهای متعددی که به کشورهای مختلف داشتم همواره تاسف می‌خوردم که چرا ایران با چنین سابقه دیرینه و تمدنی که دارد باید در حوزه فرودگاهی نسبت به کشورهای دیگر عقب باشد.

صالحی تاکید کرد:فرودگاه های ایران چرا باید از برخی از فرودگاه‌های کشورهایی که تا چند سال گذشته اصلا قابلیت کشور بودن را نداشته‌اند ، عقب تر باشد.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که اقدامات موثری در حوزه فرودگاهی صورت گرفته است افزود: مدیرعامل شرکت فرودگاهی کشور اعلام کرد که برجام برای چنین دستاوردهایی بسیار موثر بوده و ما توانسته‌ایم از همکاری‌های بین‌المللی در این بخش استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خوشحال هستم که برجام حداقل توانسته در این حوزه موثر باشد و خدمات مورد نظر را فراهم کند.

صالحی در ادامه به بررسی شرایط سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: در اینجا این سوال مطرح است که چرا دولت جدید آمریکا چنین رفتاری را پیش گرفته و یک آشفتگی سیاسی در داخل و خارج آمریکا ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: کیسینجر نظریه‌پرداز سیاسی به ترامپ گفته است که وقت آن است که کشور آمریکا حیای سیاسی را کنار بگذارد و یک جانبه عمل کند آمریکا به دنبال اجماع نباشد و به کشور ایران و سایر کشورها فشار بیاورد و از روی منطق قدرت استفاده کند.

وی اظهار کرد: کیسینجر گفته است آمریکا تا زمانی که زور دارد باید عمل کند و معتقد است که آمریکا باید از طریق فشارهای سیاسی رفتار کند زیرا که سایر کشورها چاره‌ای جز تمکین ندارد.

صالحی اظهار کرد: ترامپ در بسیاری از حوزه‌ها رفتار غیرعضوی را اتخاذ کرده و این رفتار در کنوانسیون‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی مشهود است.

صالحی در ادامه به بررسی شرایط ایران در چنین موقعیت اشاره کرد و افزود: برای بررسی وضعیت به آیه‌ای از قرآن متوسل می‌شوم که این آیه می‌گوید اگر نفعی برسد آنها ناراحت می‌شوند و اگر به شما ضرر برسد خوشحال می‌شوند در چنین شرایطی مقاومت و تقوی پیشه کن زیرا که خداوند بر هر چه که آنها انجام می‌دهند احاطه دارد.

صالحی تاکید کرد: کشور ایران در چنین شرایطی هوشمندی، درایت و برنامه‌ریزی موثری را در نظر داشته است.

وی تصریح کرد: معتقد هستم در تمامی مجامع بین‌المللی که حضور داشته ام و در این مجمع یکسر آن کشور آمریکا و در سر دیگر ایران بوده است ایران چنین مورد توجه نبوده و آمریکا مورد انزوا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری که از قدرت منطق پیروی می‌کند و امریکا که از منطق زور پیروی می‌کند و در اینجا ایران است که اصل تفاهم را رعایت کرده و کشور آمریکا تمامی جوانب را زیر پا گذاشته است.

وی اظهار کرد: کشور امریکا با وجود آنکه در سازمان ملل عضو است تمامی قوانین این سازمان را زیر پا می‌گذارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ما باید هوشیار باشیم از مکر این کشور ضرری نرسد افزود: ایران نشان داده که در نهایت هوشیاری و عقلانیت سیاست خارجی خود را پیش برده و تا به امروز نیز موفق بوده است.

صالحی در ادامه به پروژه‌هایی که امروز در شرکت فرودگاه‌های کشور به بهره‌برداری رسیده است اشاره کرد‌ و افزود: در دو پروژه‌ای مربوط به ایمنی است با سازمان انرژی اتمی وجه اشتراک وجود دارد.

وی اظهار کرد: ایمنی در صنعت هسته‌ای مرز نمی‌شناسد و اگر حادثه‌ای رخ دهد عواقب از مرزها عبور می‌کند.

صالحی تاکید کرد: بخش هوایی نیز به سلامت انسان‌ها مرتبط است و ما باید به حوزه ایمنی و امنیت در هر دو بخش توجه ویژه‌ای کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار