بهره مندی بیش از یک هزار نفر عشایر و روستاییان از آموزش های فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان از بهره مندی یک هزار و 411 نفر از عشایر و روستاییان استان از آموزش های فنی و حرفه ای طی نیمه نخست امسال خبر داد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اظهار کرد: براساس آمار ثبت شده در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای در 6 ماهه اول سال در بخش آموزش روستایی و عشایری 208 هزار و 109 نفر ساعت از آموزش مهارتی بهره مند شدند.

وی اذعان داشت: تعداد یک هزار و 411 نفر از اقشار عشایر و روستایی آموزش مهارتی موردنیاز را در این مدت فرا گرفتند که از این تعداد یک هزار و 315 نفر از جمعیت روستایی و 96 نفر از هموطنان عشایر تشکیل دادند.

سواعدی تصریح کرد: آموزش روستایی و عشایری براساس نیازسنجی برای تعیین نیازهای آموزشی و اولویت بندی این نیازها به منظور هدفمندکردن آموزش مهارتی و بهره مندی هر چه بیش تر آن ها از فرصت های آموزش فنی و حرفه ای برنامه ریزی شد.

این مقام مسئول بیان داشت: آموزش فنی و حرفه ای برای متقاضیان شغل و یا ارتقاء شغل به ویژه کارآفرینی در مناطق روستایی و عشایری در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری با اولویت استفاده از خدمات نوین و مشارکت در فعالیت ها و بهبود تولیدات ارائه گردید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در ادامه افزود: در راستای توسعه و ارتقاء توانمندی مهارتی و تولیدی خانوارهای روستایی و عشایری با هدف افزایش توان مهارتی این بخش از جامعه مولد اجرا شد.

وی اذعان کرد: با فراگیری آموزش های مهارتی امکان دسترسی به فرصت های شغلی مناسب و همچنین بالا بردن بهره وری در تولیدات عشایر بوجود می آید.

عبدالنبی سواعدی گفت: جوانان این مناطق با فراگیری آموزش مهارتی فرصت بیش تری برای ورود به بازار کار و یافتن کار مورد علاقه و متناسب با مهارت های آموخته شده به دست می آورند.

وی بیان کرد: فارغ التعلیمان پس از قبولی در آزمون گواهینامه مهارتی براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه ای دریافت کردند.

انتهای پیام/گ

برگزاری دوره های آموزشی مهارتی برای روستاییان و عشایر

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.