استاندار کردستان:

باید به طور جدی از خروج دام به خارج از کشور جلوگیری کنیم

استاندار کردستان گفت:باید به طور جدی از خروج دام از طریق شهرستان‌های مرزی به خارج از کشور جلوگیری کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه (۹ مهر ماه) در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت:محموله‌های دامی سبک و سنگین که به قصد قاچاق وارد استان می‌شوند باید توقیف شوند.
وی افزود:محموله‌های دام‌های سبک و سنگین قاچاق از سوی تعزیزات حکومتی توقیف و در این مورد اجازه دخالت به هیچ فردی ندهند.
وی افزود: باید به طور جدی از خروج دام از طریق شهرستان‌های مرزی به خارج از کشور جلوگیری کنیم.
استاندار کردستان با بیان ضرورت برخورد با قاچاقچیان تصریح کرد: اگر ما با کسانیکه با غذای مردم بازی می‌کنند برخورد کنیم می‌توانیم جلوی قاچاق دام را بگیریم.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر ارگانه‌های دولتی عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی از هر گونه امکانات حمل و نقلی که دارند برای تامین و حمل کالا‌های اساسی استان استفاده کنند.
مرادنیا ادامه داد: اتاق بازرگانی، اتحادیه کامیونداران و یا هر تاجری که بتواند لاستیک از عراق وارد کند مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت.
استاندار کردستان در پایان ضعف در اطلاع رسانی صحیح و به موقع را در ایجاد و افزایش نگرانی‌های مردم بی تاثیر ندانست و یادآورشد: مشکلات و کمبود‌هایی در جامعه ما وجود دارد که نباید مسئولان دچارخودباختگی و ضعف شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان هم در این جلسه گفت:ورود دام‌های زنده که بدون مجوز دامپزشکی وارد استان شود قاچاق محسوب شده و طبق قانون توقیف می‌شوند.
سیدنجیم حسینی افزود: ورود یا خروج کالا بدون رعایت تشریفات گمرکی قاچاق محسوب می‌شود.
وی در خصوص قاچاق دام زنده که از طریق مرز‌های استان کشف می‌شود، بیان کرد: دام‌هایی که مالک مشخصی نداشته و اغلب دام از روستا‌های مرزی به صورت چرا از کشور خارج می‌شوند، از جمله کشفیات هنگ مرزی است.
حسینی با اعلام اینکه برخورد با قاچاق احشام در خصوص دام‌هایی است که از استان‌های دیگر به استان کردستان حمل می‌شود، تاکید کرد: آنچه در داخل استان کشف شود اگر بدون مجوز سازمان دامپزشکی حمل و در داخل استان کردستان توقیف شود به استناد بند (ر) ماده (۲) قانون مبارزه با قاچاق با آن برخورد می‌شود.
وی با اشاره به کشفیات هفته گذشته در خصوص مبارزه با قاچاق احشام خاطرنشان کرد: اگر دام زنده‌ای از استان‌های دیگر به کردستان حمل و مجوز سازمان دامپزشکی نداشته باشد، به عنوان جرم قاچاق با آن برخورد خواهد شد، لذا این مهم می‌تواند مانع گسترش قاچاق در حوزه دام سبک و سنگین شود.

انتهای پیام/م

ورود یا خروج کالا بدون رعایت تشریفات گمرکی قاچاق محسوب می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.