مرز دریایی طولانی بستری مناسب برای ایجاد منطقه آزاد بوشهر

کارشناس مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور گفت: وجود بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی در استان بوشهر، بستری مناسب برای ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در این استان را فراهم کرده است.

مرز دریایی طولانی بستری مناسب برای ایجاد منطقه آزاد بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فریدون گائینی در نشست «منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر: اهداف و کارکردها» که در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، افزود: بر همین اساس منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر رویکردی دریا محور خواهد داشت.

وی ادامه داد: وجود فرودگاه بین المللی و زیرساخت‌های حمل و نقل برای پسکرانه‌ها از جمله دیگر مزایای استان بوشهر برای ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی است.

کارشناس مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور بیان کرد: در منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر مساله فروش زمین برای ایجاد شرکت‌ها مطرح نیست، در این منطقه زمین به صورت اجاره بلند مدت به متقاضیان واگذار می‌شود.

گائینی تصریح کرد: درآمد حاصل از منطقه آزاد بوشهر به خزانه دولت واریز نمی‌شود و این منابع صرف توسعه زیرساخت‌ها و امکانات مناطق پیرامونی خواهد شد.

وی با اشاره به نیروی کار مورد نیاز در مناطق آزاد تجاری، گفت: در منطقه آزاد صنعتی تجاری بوشهر به نیرو‌های متخصصی از قبیل: کارشناس ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری، کارشناس بانک و بیمه مناطق آزاد و کارشناس حقوقی مناطق آزاد نیازخواهد بود.

عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس هم گفت: با توجه به اینکه مناطق آزاد کشور به اهداف واقعی خود در زمینه‌هایی مانند توسعه صادارت، انتقال فناوری و جذب سرمایه گذار خارجی به طور مطلوب دست نیافته‌اند، ما به عنوان نخبگان جامعه باید با پرداختن به مشکلات پیش روی این گونه مناطق پاسخ مناسبی برای دغدغه‌های افکار عمومی بیابیم.

در این نشست شرکت کنندگان به موضوعات مختلفی از جمله محل استقرار منطقه آزاد، ماخذ‌های درآمدی، منابع مالی تامین زیرساخت‌ها، طرح توسعه، شرایط تصویب، ماموریت این منطقه، نوع منطقه آزاد از لحاظ عمومی و تخصصی، میزان مداخله دولت در مدیریت آن، راهکار‌های موفقیت این طرح و شرایط جذب سرمایه گذار پرداختند.

انتهای پیام/ک

منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر رویکردی دریا محور دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.