باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

بوی ارزانی در بازار اقلام اساسی به مشام می رسد +جزئیات

بسیاری از مسئولان بر این باورند که با تمهیدات صورت گرفته در بازار، قیمت اقلام اساسی تعدیل می شود.

گزارش برتر// سقوط قیمت اقلام اساسی با شکست دلاربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  هر از گاهی نوسان قیمت اقلام اساسی و قوت اصلی مردم به بهانه های مختلف در بازار تکرار می شود و خانوارها را برای تامین مایحتاج خود با چالش های متعددی روبرو می کند.

این بار در حالی شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی،سیب زمینی،گوشت قرمز، دام زنده، رب گوجه فرنگی و... در بازار بودیم که موضوع صادرات قانونی و غیر قانونی  این محصولات تحت تاثیر نوسان نرخ ارز حسابی داغ شده بود و بسیاری از دلالان و واسطه گران را بر آن داشت تا به هر قیمتی محصولات کشاورزی پرطرفدار را به آن سوی مرزها بفرستند و سودهای هنگفتی را به جیب بزنند که با دستور توقف صادرات محصولاتی نظیر گوجه فرنگی تا حدودی قیمت در بازار تعدیل شد.

 ناگفته نماند که با اتخاذ سیاست منطقی مسئولان در حوزه تنظیم بازار ،تمامی برنامه های دلالان و واسطه گران نقش بر آب شد چرا که آنها دیگر به بهانه صادرات،گرانی ظروف،کاهش تولید،نوسان نرخ ارز و... نمی توانند به طور کاذب قیمت اقلام اصلی سبد خانوار را بالا ببرند.

بسیاری از مسئولان امر بر این باورند  توقف صادرات گوجه فرنگی،سیب زمینی و نبود جذابیت برای خروج غیرقانونی دام زنده از مرزهای کشور می تواند بازار داخل را به آرامش برساند و فشار اقتصادی بر خانوار را روز به روز کاهش دهد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از چشم انداز پیش روی بازار اقلام اساسی به دنبال کاهش نرخ دلار با خبر شویم:

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه وتره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی از کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با اعلام ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی به طور متوسط نرخ هر کیلو گوجه با اُفت یک هزار تا یک هزار و 500 تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار روبرو شد.

وی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار را 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب 30 تا 35 درصد سود بسته به کیفیت، محصول در مغازه های سطح شهر عرضه می شود.

صابری ادامه داد:  اگرچه طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر واردات گوجه فرنگی از چین در فضای مجازی منتشر شد،اما با وجود ممنوعیت صادرات و برداشت انبوه محصول در روزهای آتی نیازی به این امر نیست، چرا که  مشکلی در تولید وجود ندارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت گوجه در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با  برداشت انبوه محصول از 15 مهر ماه و رفع مشکلات حمل و نقل پیش بینی می شود که سیر نزولی قیمت در بازار ادامه یابد،اما به سبب آنکه نرخ تابع عرضه و تقاضاست،نمی توان قیمت مشخصی را اعلام کرد.

وی قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار را 3 تا 4 هزار تومان اعلام کرد و افزود: علی رغم تقاضای اتحادیه بارفروشان مبنی بر ممنوعیت صادرات سیب زمینی و گوجه فرنگی از دهم شهریور ماه،اما تا کنون ممنوعیت صادرات سیب زمینی اعلام نشده است و همین موضوع موجب شده تا همچنان سیب زمینی با نرخ بالایی در مغازه ها و میدان میوه وتره بار عرضه می شود.

صابری  از کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر تمامی اقلام میوه از جمله موز با کاهش قیمت در بازار روبرو شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به فراوانی تولید مرکبات، پیش بینی می شود که  روند نزولی قیمت  با عرضه انبوه محصول در بازار ادامه یابد.

قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی به تعادل می رسد

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،  درباره آخرین وضعیت بازار سیب زمینی و گوجه فرنگی اظهار کرد: با توجه به بارش های بهاره،کشت سیب زمینی در بسیاری از مناطق به تعویق افتاد که همین امر منجر به نوسان نرخ سیب زمینی در بازار شد.

وی افزود: از 15 مهر ماه با برداشت انبوه محصول پیش بینی می شود که قیمت سیب زمینی با کاهش چشمگیری در بازار روبرو شود.

به گفته شادلو با توجه به آنکه کشت پاییزه سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار چشمگیر است، از این رو جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه این دومحصول در بازار وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینکه کمبودی در تولید گوجه فرنگی و سیب زمینی وجود ندارد،بیان کرد: با برداشت انبوه محصول در روزهای آتی پیش بینی می شود که قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی به نرخ متعادل و شفاف در بازار برسد.

به گفته وی در هفته های اخیر، قیمت گوجه فرنگی به سبب وقفه برداشت مناطق سردسیری با نیمه گرمسیری با نوساناتی روبرو شد که با ممنوعیت صادرات،قیمت به سمت منطقی شدن در حال پیشروی است.

افزایش 97 هزارتنی تولید سیب زمینی در سال جاری/جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود گوجه فرنگی نیست

حسین اصغری مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی درباره آخرین وضعیت تولید گوجه فرنگی و سیب زمینی در سال جاری اظهار کرد: در سال زراعی جاری 5 میلیون و 364 هزارتن گوجه فرنگی تولید خواهد شد که این رقم در مقایسه با تولید سال گذشته افزایش تولید 97 هزارتنی را نشان می دهد.

وی افزود: امسال 4 میلیون و 931 هزارتن سیب زمینی از مزارع برداشت می شود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد.

اصغری در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه امسال سرمازدگی،سیل و بارندگی شدیدی در مزارع گوجه فرنگی نداشتیم، از این رو جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود تولید نیست.

حذف واسطه ها از بازار گوجه فرنگی و سیب زمینی را به تعادل می رساند

کمال یداللهی رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری باغداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی واسطه گری و دلال بازی در هفته های اخیر را دلیل اصلی افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار اعلام کرد و گفت: اگرچه به تعویق افتادن کشت سیب زمینی پاییزه و فاصله برداشت گوجه فرنگی از مناطق سردسیری تا نیمه گرمسیری تا حدودی قیمت این دو محصول را تحت شعاع خود در بازار قرار داد،اما واسطه گری و دلال بازی موجب شد که قیمت گوجه فرنگی به مرز 7 هزار تومان در بازار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه صادرات ارتباطی به گرانی ندارد، افزود: براساس آمار گمرک،صادرات گوجه فرنگی و سیب زمینی چندان چشمگیر نیست که بتواند بر بازار تاثیر گذار باشد، اما به هر حال با ممنوعیت صادرات انتظار می رود که قیمت تا حدودی در بازار تعدیل شود.

یداللهی ادامه داد:با توجه به آنکه مشکلی در تولید این دو محصول نداریم، از این رو پیش بینی می شود که با برداشت انبوه محصول طی یک ماه آینده بازار به تعادل برسد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: طی روزهای اخیر تا حدودی جو روانی قیمت تمامی اقلام از جمله سیب زمینی و گوجه فرنگی را تحت تاثیر خود قرار داد که با تنظیم بازار پیش بینی می شود که این نوسانات به پایان برسد.

حباب کاذب قیمت رب گوجه شکسته خواهد شد

رضا نورانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به آخرین وضعیت بازار گوجه فرنگی و رب گوجه اظهار کرد: سال گذشته افزایش تولید گوجه فرنگی بیش از حد نیاز داخل، موجب شد که محصول روی دست کشاورزان بماند، از این رو امسال بسیاری از تولیدکنندگان  اقدام به کشت این محصول نکردند که این امر در کنار عواملی نظیر خشکسالی و کم آبی تا حدودی بر کاهش تولید اثر گذاشت.

وی افزود: کاهش میزان تولید در فصل گذشته،خشکسالی،اختلال در حمل و نقل و افزایش ظروف بسته بندی منجر به نوسان قیمت گوجه فرنگی و به تبع آن رب گوجه شد که با برداشت انبوه محصول،قیمت به تعادل می رسد.

به گفته نورانی با وجود ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی انتظار می رود که قیمت محصول در روزهای آتی با اُفت چشمگیری روبرو شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان در پایان با اشاره به اینکه ممنوعیت صادرات سیب زمینی تا اطلاع ثانوی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: با وجود آنکه سیب زمینی و گوجه فرنگی قوت اکثر خانوارهاست، از این رو با ممنوعیت صادرات و افزایش عرضه در بازار داخل پیش بینی می شود که  حباب کاذب قیمت شکسته شود.

ثبات نرخ گوشت قرمز در بازار 

حسن شکوهی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی از ثبات نرخ گوشت قرمز در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 59 تا 60 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

وی  افزود: با تنظیم بازار مناسب و کاهش نرخ دلار پیش بینی می شود که قیمت تمامی اقلام سبد خانوار از جمله گوشت در بازار کاهش یابد.

شکوهی در پایان نرخ هر کیلو دام زنده سبک را 26 تا 27 هزار تومان اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود که قیمت  دام زنده و به تبع آن گوشت قرمز  با روند نزولی در بازار روبرو شود.

افزایش قیمت مرغ منتفی است

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی درباره آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 6 هزار و 500، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 9 هزار و خرده فروشی 10  هزار تا 10 هزار و 500 تومان است.

یوسفی  از استمرار ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت : با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای تنظیم بازار اقلام اساسی ،افزایش قیمت مرغ منتفی است.

کاهش ۵ هزار تومانی قیمت تخم مرغ در بازار

نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران طی گفت‌وگویی، در خصوص قیمت تخم مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت تخم مرغ در حال حاضر کیلویی ۷۵۰۰ تومان است و هر شانه تخم مرغ به حدود ۱۵ هزار تومان می‌رسد.

وی در رابطه با حل نشدن مشکلات مرغداران خاطر نشان کرد: در حال حاضر به خاطر مشکلات کامیون‌دارها به سختی مواد اولیه مورد نیاز مرغداری‌ها به دست تولیدکنندگان می‌رسد و ما همچنان با مشکل شانه و کارتون مواجه هستیم.

نبی‌پور افزود: کارتن و شانه تخم مرغ قطره چکانی و روزانه به مرغداری‌ها داده می‌شود و امروز شانه ۵۴۰ تومان قیمت گذاری شده و کارتن ۳۵۰۰ تومان است. پیش از این ما حدود ۲ هزار تومان سود از کارتن و شانه تخم مرغ می‌بردیم اما در حال حاضر هزار تومان هم باید از جیب هزینه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته لشگری
۱۶:۰۷ ۲۲ تير ۱۳۹۸
فقر همه بازنشستگان رو فرا گرفته : قیمت همه اجناس 4برابر شده : اجاره خانه ها 3برابر شده : تورم به 200درصد رسیده : مگه مملکت صاحاب نداره : جلوی گرانی را بگیرید : تا دیر نشده کاری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
یه املت بخوایم بخوریم 50هزار تومان اب میخوره بقیه چیزا که بماند سفره مون روز به روز کوچیک تر میشه اخه تا کی فریادرسی نیست خدا ......
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت روانی
۲۰:۴۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
چرا دولت به فکر اقشار کم درامد نیست
چرا همه چیز سر به فلک کشیده
نه میشه یه کولر خرید نه یخچال
خدایی باید ۶ماه کار کنم و زن و بچه ام
هیچی نخورن بلکه بتونم یه کولر بخرم
با این اوضاع که حقوق دیر میدن
Iran (Islamic Republic of)
نیلا
۱۳:۵۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
چطور وقتی دلار بالا می رود شبانه و لحظه ی بر چسب قیمت ها عوض میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۱۰:۲۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
بعضی ها میگن اگه اجناس گرونه نخرید
آخه بعضی چیزا رو نمیشه نخریم
بدون غذا ک نمیشه سر کرد
بچه کوچک ک شیر خشک میخوره ک نمیشه بهش چیز دیگه بدیم
بچه مدرسه ای ک میخواد از صبح تا ظهر تو حیاط بسته مدرسه باشه نمیشه گرسنه بمونه . اگه این طور باشه همه باید روزه بگیریم و فقط ی وعده غذا بخوریم تا بتونیم ب خرج و دخلمون برسیم این انصاف نیست وقتی میگن قیمت همه چی ب دلار بستگی داره پس وقتی دلار پایین اومده چرا قیمت ها پایین نمیاد
خسته شدیم از این اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
مسوولیتی محترم شما لطفا به فکر پایان آوردن هزینه تولید باشید العان هزینه تولید چند برابر شده مثلا قیمت لوله قطره ای که اواخر سال قبل ۷۰هزار تومان بود العان مرز ۲۵۰ هستش چرا جهاد کشاورزی به کشاورز اقلام به صورت یارانه ای نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
كجا بوي ارزاني به مشام مي رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
مگه همه مایحتاج مردم گوجه وسیب زمینی هستش شما چرا گیر دادین به محصولات کشاورزی بیچاره کشاورزی که سالها محصول خودش رو دور میریخت ایا کسی از مسولین به دادش رسید مگر.......... یه پراید حلبی 40 ملیونه لوازم خانگی 3 برابر شده قیمتش اونی که میخواد جهیزیه دخترش رو بده اون بدبخت چی کار کنه خوب اگه مسول هستین واسه اینا هم چاره کنین فقط با کار کردن قشر کشاورز نمیتوان کشور اداره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
گرونی بدون بو اومد ولی تاثیرش تا فرسنگها حال تاریخ رو خراب خواهد کرد .
بازم دم ارزونی گرم که با بو داره میاد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدتبریزی
۱۸:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
این نوشته همه اش که شد "پیش بینی "می شود. پس چیزی عاید ما نمی شود و گرانی ها هنوز سرجایش در امن و امان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
واقعا متاسفم... چرا باید اینقدر همه چیز گرون شه
Germany
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
همه چی 100% گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
تعزیرات باید شبانه روز با افزایش قیمت ها برخورد کنه
اگر دلار پایین اومده حتما باید بر نزول قیمتهای اجناس نظارت دقیق داشته باشه... مسئولان اقتصادی هم بقول آقا نباید در کار برای مردم شب و روز بشناسند تا انشاءالله مشکلات مردم حا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
اصلا نیازی نسیت که شب و روز کار کنه . با اولین پرونده با جدیت برخورد کنه دیگران حساب کار دستشون میاد .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۲۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خانه گران شده بود الان دلار آمده پایین باید خانه هم بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
همه چیز 4برابر شده بعد 10درصد کاهش داده شده!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
تو دیجیکالا شارژر فندکی شیائومی را که 49تومن بوده کرده 335تومن!!!! (فاکتورش هم موجوده!)
پس مسئولین کی به این گران فروشان اینترنتی رسیدگی میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
تابع عرضه و تقاضا است. نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
از ماست که برماست ...هرچی میکشیم از خودمونه ؛ وقتی چیزی گرون میشه انگار تو ایران میخواد سونامی قحطی بیاد که همه هجوم میبرن واسش . نخریم ...؛ خیلی راحت.
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۱:۴۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
باسلام . خرید اینترنتی خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
از خدا میخوام تا آتش و آفت به مواد غذایی و تره بار احتکار شده و که با چند برابری قیمت ها گران عرضه میشه بیفته و آه دال کم درآمدها و محرومین دامن گرانفروشان را بگیره .
خدایا طلا و دلار را را هر چه بیشتر ساقط کن تا دل دلالان بسوزه . انشالله
خدایا شهدای مارا بیامرز و نگذار خونشان پامال بشه. آمین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۲۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۳:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
همه چی خوبه همه چی ارومه
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۳:۲۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
همه چی تو چن وقت به اوج کشید بعد سر قیمت اصلی خودش نیومده میگن ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
اگر دست به دست هم بدیم و از دشمن دور بشیم و اقتصاد مقاومتی رو اجرا کنیم ان شا الله اوضاع بهتر هم خواهد شد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
رانت و اختلاس در اوج هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
نان را که رسما گران کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خدا کنه همه چیز ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
مشکل مردم سیب زمینی و گوجه نیست، مشکل مردم همه اقلام هست اعم از مواد غذایی و بهداشتی، دارو، لوازم خانگی، لوازم خودرو، پوشاک.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
اپارتمان و خونه هم تو شهر ما بیش از سی درصد ارزون شده باز کسی نمی خره
Germany
مصطفی
۱۲:۱۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
10 تومن قیمتارو بالا میبرین بعد 1 تومن کم میکنین میگین ارزون شده؟
خجالت نمیکشید قیمت 1 کیلو برنج باید از یه رب 800گرمی کمتر باشه؟
تا به حال رفتین از نزدیک ببینید اون کشاورز بد بخت چه زحمتی میکشه تا اون برنج به دست من و شما برسه؟
اون وقت گوجه گندیده توی بازار رو بر میدارین رب درست میکنین افتخار میکنید قیمتشو میذارین 20 تومن؟
متاسفم خیلی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
این گوجه فرنگی هم دیگه حالا افت خیزش گرفته برامون
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
5 هزار میره بالا 1 هزار میاد پایین... ارزان شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
کوپس چرااحساس نمیشه وقتی که دلاریه شبه شده بود20تومن همه اجناس رفته روش وازرب وکوفت وزهرماردیگه ازاب معدنی چراالان که دلار6تومن چراهنوزاب معدنی 2تومنه چرااین بازرسان کجایندمردن اینهاحقوق میگیرن برای کنترل نه که زیرکولرگازی لم بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
کوپس چرااحساس نمیشه وقتی که دلاریه شبه شده بود20تومن همه اجناس رفته روش وازرب وکوفت وزهرماردیگه ازاب معدنی چراالان که دلار6تومن چراهنوزاب معدنی 2تومنه چرااین بازرسان کجایندمردن اینهاحقوق میگیرن برای کنترل نه که زیرکولرگازی لم بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
دلار 6 هزار تومن بود دوباره دولت ۹۵۰۰ میخره قیمتش رفت بالا
همه چی دست خودشونه من و تو و دیگران بازیچه ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
مگرنباید همانطور که افزایش قیمت دلار وطلا باعث افزابیش همه ی قیمتها شد،باکاهش این دو ،همه ی قیمتها کاهش وبه نرخ اولیه ی خود یعنی قیمت فروردین ماه برسد؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
دولت باید برنامه برداشتن این قیمتهای کاذب و من دراوردی را داشته باشه مملکت بی صاحب که نیست. هر کی هر کار خواست بکنه البته مردم هم با این قیمتهای دو سه برابری بخصوص خونه و ماشین چیزی نباید بخرن تا همه چیز مثل روز اول متعادل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
وقتی ارز و دلار و سکه و طلا ارزون میشه باید همه کالاها ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
محمد زاده
۱۰:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
برخی از این اقلام که تصویر آن در گزارش آمده، کالای اساسی نیست!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
بنده یک خانواده پنج نفره هستیم هیچوقت رنگ گوشت را ندیدیم هیچ الان حتی برای خرید اقلام بسیار ساده هم توان نداریم چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
چطور پس الان پول اینترنت داری!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
ما 4 نفر ایم . دیروز 15 هزار تومن دادم و یک مرغ خریدم و جای شما خالی .
هنوز هم نصف مرغه توی یخچاله . حله ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
داداش میدان باری که شما خرید میکنین کجاست ؟ والا تو شهر ما همین الان 11 \ 7 \ 97 گوجه 6 تومنه و میوه هایی مثل انگور 6 تومن شلیل 12 تومن انار 10 تومن . به دروغ گفتن عادت دارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
گوجه 1500 تومنی الان 4000 تومنه سیب زمینی 1000 تومنی الان 4500 تومنه...رب گوجه 20 هزار تومنی رو هم که شنیدیم گوشت هم که نگو حالا حباب ترکیده شده 60000 تومن وگرنه اگر حباب نمی ترکید چی میشد ؟؟؟؟؟تو رو خدا به فکر مردم باشید
-
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
یک بطری شیر دو برابر شده اینم بر می گرده به قیمت قبلی !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
ایشالا زودتر پایین بیاد قیمتا خدایی خیلیا ندارن. از طرفی چرا اینکار و یک ماه پیش نکردن و الان تونستن یکهو انقدر دلارو بکشن پایین. چشم همه ترسیده . همه فکر می کنن حتما میخواد یک اتفاق تازه دیگری بیفته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
کاهش قیمت دلار وافزایش ارزش پول ملی باعث خالی شدن انبارهای احتکار میشه چون احتکار کننده سرش به سنگ خورده وبرای اینکه هزینه انبار فاسد شدن اجناس رو متحمل نشه هرچی داره میرزه بازار
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۰:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خداوند به چنین آدمایی عذاب الیم دچار کند که ارزاق مردم را احتکار میکنند به شیر خشک و پوشک بچه هم رحم نکردند . خدا لعنتشون کنه . ازکافر هم کافرترند .
Iran (Islamic Republic of)
ثاقبه
۰۸:۳۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
و دیگه مهم نیست که یک گلخونه دار که از کشتهای قبلی هم سودی عایدش نمیشده و تمام سودش رو برای پول گاز و کود و بذر میداده الان که همه لوازم کشت رو به سه برابر قیمت خریده چطور باید هزینه هاش رو جبران کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
ان شالله هر چه زودتر قیمت لوازم خانگی ام بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
ان شاءالله که همه چیز ارزون بشه، این وسط کسایی که احتکار کردن به تبع ضرر می‌کنن چون از ترس نایاب شدن گرون خریدن و ذخیره کردن
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۱:۴۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
همه چی دست دولته . گرونی هم دست دولت هست . افزایش ارز هم دست دولت بوده و هست .
-
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
وی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار را 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد: حباب رو ترکاندین، واسطه ها رو حذف کردین ولی باز قیمت گوجه روی 3500 مانده و پایین تر نیامد...
-
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
وی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار را 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد: حباب رو ترکاندین، واسطه ها رو حذف کردین ولی باز قیمت گوجه روی 3500 مانده و پایین تر نیامد...
آخرین اخبار