چراغپور: هوشیاری تاکتیکی دلیل برتری پرسپولیس برابر السد بود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم پرسپولیس با هوشیاری تاکنیکی و کسب پیروزی دوحه را به مقصد تهران ترک می‌کند.

جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی پرسپولیس ایران برابر تیم السد قطر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد و این آغاز خوب از آن جهت بود که این تیم سازماندهی ابتدایی را بدون کم کردن مهاجم در زمین حریف قطری خود توانست اجرا کند. حضور علیپور و منشا ۲ مهاجم در ترکیب تیم به این علت بود که برانکو می‌دانست اگر با یک مهاجم بازی کند حریف را به زمین تیمش دعوت می‌کند و سرخپوشان پایتخت اولین اصل نترسیدن از السد قطر را در خانه این تیم به خوبی اجرا کردند.

چراغپور: پرسپولیس با هوشیاری تاکنیکی و کسب 3 امتیاز  از دوحه برگشت

پرسپولیس با کمترین اشتباه نیمه اول را مدیریت کرد

او ادامه داد: دومین مسئله که در بازی تیم پرسپولیس انجام شد کم کردن درگیری‌های بی جهت بدنی بود که آن را تبدیل به جایگیری‌های دقیق کرده بود. بدین ترتیب در همه لحظاتی که بازیکنان السد قطر صاحب توپ بودند، پرسپولیس توانست توپ را در زمین مقابل خود نگه دارد. حفظ توپ در زمین مقابل این امکان را به پرسپولیس داد که فضا‌های حیاتی را از پاس‌های ژاوی در امان نگه دارد حتی چند پاسی که ژاوی توانست به درون فضا‌های دفاع پرسپولیس ارسال کند به وسیله مدافعین خط آخر دفاعی این تیم قطع شد. بدین ترتیب نیمه اول با همه فراز و نشیب هایش به شناسایی ۲ تیم سپری شد ضمن اینکه احتمال داشت یکی از ۲ تیم به گل دست یابد. در مجموع در نیمه اول هیچ کدام از تیم‌ها اشتباه فاحشی نداشتند به خصوص پرسپولیس که با کمترین اشتباه ممکن بازی را مدیریت کرد.

چراغپور: پرسپولیس با هوشیاری تاکنیکی و کسب 3 امتیاز  از دوحه برگشت

جنگ بدنی را برانکو با آوردن بازیکنان جوان پیروز شد

چراغپور بیان کرد: با شروع نیمه دوم ریتم بازی تندتر شد به دلیل اینکه در نیمه اول فضا‌ها را بازیکنان پرسپولیس پوشش داده بودند بنابراین سرمربی السد قطر دستور عبور فردی را صادر کرده بود یعنی بازیکنان السد وظیفه داشتند با دریبل و عبور از یار مستقیم به این فضا‌ها دسترسی پیدا کنند به همین علت جنگ بدنی از نیمه دوم شدیدتر شد. این جنگ بدنی را برانکو توانست برنده شود. شاید یکی از بهترین روش‌های بازی دادن به جوانان پرسپولیس همین حرکت برانکو بود. به هر حال تیزهوشی علی علیپور و کندی دفاع وسط السد باعث شد که یک پنالتی تقدیم پرسپولیس شود. در مجموع پرسپولیس با هوشیاری تاکنیکی و کسب پیروزی از دوحه برگشت.

چراغپور: پرسپولیس با هوشیاری تاکنیکی و کسب 3 امتیاز  از دوحه برگشت

از توپ گیری‌های بیرانوند نباید غافل شویم

کارشناس فوتبال تصریح کرد: به جزء موارد کوچک رفتار فردی که پرخاشگری بی جهت ممکن بود بلای جان پرسپولیس شود مابقی لحظات برتری دفاعی پرسپولیس اجازه صحنه‌های خطرناک را به تیم السد نداد. البته نباید از توپ گیری‌های بیرانوند غافل شویم چرا که او توانست حداقل ۲ توپ مشکل ساز را دفع کند. درباره بیرانوند یک تذکر کوچک وجود دارد و دروازه بانی در حد تیم ملی و جام جهانی نباید تا زمانی که از اطراف خود مطمئن نشده اقدام به شروع بازی کند البته آن گل قبول نشد، اما ممکن بود نوک توپ به بیرانوند برخورد کند و داور گل را درست تشخیص بدهد و نتیجه بازی تغییر می‌ کرد. امیدواریم شاهد صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا  باشیم.


بیشتر بخوانید: طلسم بزرگی که پرسپولیس شکست

تبریک وزارت ورزش و جوانان به پرسپولیسی‌ها


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار