مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت:برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۹۷ با شعار "آینده را باید ساخت " در استان اجرا می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سهیلا شیخی از اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه در کردستان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برنامه‌های این هفته در سال ۹۷ با شعار "آینده را باید ساخت "انجام شده است.

وی هدف از اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک را برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی کودک در سراسر کشور، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیاز‌های ویژه، معرفی و توجه به هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین اسلام در رابطه با حقوق کودک عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، در ادامه تصریح کرد: با توجه به مسائل و مشکلات جامعه مانند مسائل زیست محیطی، بحران آب و انرژی، توجه به کودکان با نیاز‌های ویژه و ایجاد فرصت‌های برابر برای آن‌ها در کنار دیگر کودکان و نوجوانان و اهمیت دادن به حوزه فضای مجازی و فن‌آوری‌های نوین از مهمترین رویکرد‌های برنامه امسال در هفته ملی کودک می‌باشد.

شیخی با اشاره به روزشمار هفته ملی کودک بیان کرد: روزشمار هفته ملی کودک امسال با نامگذاری خاصی برای هر روز در نظر گرفته شده است که به ترتیب کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی، کودک، صلح، بازی و نشاط، کودک، رسانه و ارتباطات، کودک، آموزش، سلامت و ایمنی، کودکان با نیاز‌های ویژه، فرصت‌های برابر، کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه خواهد بود.

وی افزود: کارگاه نقاشی با موضوع‌های امنیت کودکان ایرانی، درختان و زمین پاک، مردم جهان، کودک، صلح، ب. ازی ونشاط با عنوان "دنیای رنگارنگ من "، "ما با هم می‌توانیم بسازیم " و من و زلزله، به صورت گروهی و دسته جمعی در تمامی مراکز کانون استان کردستان برگزار خواهد شد.

شیخی در ادامه گفت: در این ایام تهیه عروسک نمادین بووکه بارانه و معرفی این آیین و شعرخوانی اشعار مربوط به آن جهت معرفی فرهنگ بومی و میراث فرهنگی استان کردستان با هدف ترغیب کودکان و نوجوانان و پرداختن به فرهنگ بومی و اقلیمی نیز توسط مربیان مراکز فرهنگی هنری برگزار خواهد شد.

وی ذکر کرد: کانون به عنوان متولی بخش کودک از کودکان حاشیه شهر نیز غافل نشده و در برنامه ریزی که به عمل آورده است به اجرای برنامه و دیدارازکودکان حاشیه نشین، بی سرپرست و بد سرپرست و کودکان با نیاز‌های ویژه بااجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی وهنری واهداجوایز نیز خواهد پرداخت.

شیخی عنوان کرد: کودکان و نوجوانان کردستانی می‌توانند در این هفته با مراجعه به مراکز استان از تخفیف ۵۰ درصدی عضویت سالانه مراکز بهره‌مند شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک با همکاری ادارات بهزیستی، شرکت پست جمهوری اسلامی، بانک کشاورزی، سازمان آموزش و پرورش، امور بانوان و خانواده استانداری، صدا و سیمای مرکز کردستان، شهرداری سنندج، سازمان محیط زیست، هیأت ورزش‌های همگانی تربیت بدنی و شورای فرهنگی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اجرای برنامه هفته ملی کودک درکردستان

برچسب ها: کودکان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.