کمبود معلم آموزش و پرورش را از پای در می آورد

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسئله کمبود نیروی انسانی گفت:تنها راه ورود به آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است که خروجی سالانه این دانشگاه پاسخگوی نیازها نیست.

کمبود معلم آموزش و پرورش را از پای در می آوردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون وزیر آموزش و پرورش  عمادی صبح چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: استان خراسان جنوبی در بسیاری از نتایج امتحانات نهایی نسبت به دیگر استان ها پیشتاز است که ناشی از همت و عزم جدی فرزندان و مدیریت این سرزمین است.

وی با بیان اینکه در جلسه تحلیل نتایج امتحانات نهایی استان ها به دو شاخص اصلی برخورداری و مدیریت رسیده ایم، افزود: خراسان جنوبی علی رغم محرومیت خوشبختانه از مدیریت کافی و لازم در این زمینه برخوردار بوده است.

عمادی با اشاره به اینکه دعوت به کار نیک و اعمال شایسته یکی از وظایف مدیران و مسئولین آموزشی در کشور است، گفت: مردم خراسان جنوبی مردمی درست کار هستند که این مهم حاصل تلاش های آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی پایگاه مردم بزرگ و تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: متاسفانه در سال جاری مسئله نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش به معضل تبدیل شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بهترین معلمان آموزشی در حال بازنشستگی هستند و ورودی ها نیز بسیار اندک است، بیان کرد: تنها راه ورودی به آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است که حداکثر سالیانه ۱۵ هزار نفر فارغ التحصیل دارد و کفاف همه استان ها و مناطق کشور را نمی کند.

انتهای پیام / ک

خروجی دانشگاه فرهنگیان پاسخگوی نیازها نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار