ایمن سازی دام سبک بر علیه بیماری طاعون در شهرستان تکاب

دکتر احمد بهرامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب از مایه کوبی بالغ بر ۲۳ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در ۶ ماهه اول سال ۹۷ خبر داد.

دکتر احمد بهرامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب در در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: اهمیت واکسیناسیون در زمینه مقابله با این بیماری یکبار تزریق این واکسن ایمنی مادام العمر و یا حداقل سه ساله را به همراه دارد، این بیماری به دلیل قابلیت انتقال از دام‌های اهلی به حیوانات وحشی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از این بیماری، طی ۶ ماهه اول سال ۹۷ اقدام به مایه کوبی تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۷ رأس دام سبک علیه (PPR) (طاعون نشخوارکنندگان کوچک) توسط اکیپ‌های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب با استفاده از توان بخش خصوصی ایمن سازی شده اند.

طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، که بنام طاعون بز نیز شناخته میشود یک بیماری ویروسی بسیار مسری می‌باشد که گوسفند و بز به آن مبتلا می‌شوند. از علایم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه، ذات الریه، التهاب روده‌ها و اسهال می‌باشد.

انتهای پیام / س خ

ایمن سازی دام سبک در شهرستان تکاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.