ساماندهی و بهسازی پیاده راه عالی قاپو بررسی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: امروز در تمامی شهرهای توریستی دنیا، پیاده راه های شهری از اهمیت بسیاری برخوردارند که علاوه بر زیباسازی شهری، باعث به وجود آمدن رونق اقتصادی در آن منطقه می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: محله عالی قاپو به عنوان یکی از قدیمی ترین محلات اردبیل که بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی را در خود جای داده و مرکز اجرای بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنری و آئینی در طول سال می باشد، این ظرفیت را داراست تا با یک طراحی حرفه ای تبدیل به یکی از زیباترین پیاده راه های کشور شود.

وی ضمن اشاره به دسترسی ساده مردم به خیابان های اطراف این طرح افزود: اجرای این پروژه نباید تردد مردم، وهمچنین سیستم حمل و نقل عمومی را در این منطقه دچار اختلال کند.

معاون استاندار اردبیل گفت: باید کارشناسان و مشاوران این پروژه، در انتخاب مسیرهای جایگزین، مسئله پارکینگ خودروها و همچنین استفاده از المان های بومی در طراحی های خود نهایت دقت و دانش خود را به کار گیرند. البته لازم به ذکر است در اجرای چنین پروژه هایی، علاوه بر دقت، سرعت عمل نیز بسیار حائز اهمیت است که باید مدنظر مجریان طرح قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی، در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت وجود یک مرکز کنترل ترافیک مجهز شهری، گفت: باید هزینه دوربین های مورد نیاز برآورده شده و با برگزاری جلسه با شرکت های مدنظر و در قالب یک برنامه مشارکتی این مرکز تجهیز شود.

انتهای پیام/ع

تبدیل پیاده راه عالی قاپو به یکی از زیباترین پیاده راه های کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.