بازسازی ۲۱ آب بندان با همت مردم مازندران

مردم ۲۱ روستای مازندران آب بندان روستای خود را لایروبی و بازسازی کردند.

هادی نیک اختر مدیر امور منابع آب شهرستان‌ های قائم شهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تاکنون حدود ۱۱ آب بندان با سطح ۲۰۶ هکتار و هزینه ۳۱ میلیارد ریال که منابع آن از سوی مردم تامین شد به اتمام رسید و ۹ قطعه دیگر نیز در سطح ۳۰۰ هکتار در دست اجرا است.

وی افزود: کشاورزان شهرستان‌ های سیمرغ و جویبار با بهسازی و مرمت ۱۵ قطعه آب بندان در سطح ۵۰۰ هکتار بیشترین مشارکت را داشتند.  

نیک اختر با اشاره به نقش آب بندان‌ ها در امر ذخیره و تنظیم آب اراضی شالیزاری گفت: بسیاری از آب بندان‌ های منطقه نیازمند لایروبی و بهسازی بوده که می‌توانیم با تحکیم بر شیب دیواره ها، بازسازی و احداث دریچه‌ های مدرن بجای سنتی و همچنین بازگشایی مسیر آبگیر‌های ورودی و همچنین خروجی میزان ظرفیت آب بندان‌ ها را با حجم بالایی افزایش دهیم.

وی افزود: محدودیت اعتبارات دولتی ایجاب میکند تا برای انجام بهسازی و مرمت آب بندان‌ ها ما از ظرفیت کشاورزان و ذینفعان استفاده کنیم که این مهم در شهرستان‌ های سیمرغ و جویبار با استقبال زیادی مواجه شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان‌ های قائم شهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه با قدردانی از همراهی مردم خوب منطقه گفت: مدلی که روستا‌های مذکور جهت بهسازی و لایروبی انجام دادند مدل شورایی بوده که با تشکیل شورای کشاورزی انتخاب هیئت امنا نسبت به جمع آوری منابع اقدام نموده و نسبت به اخذ مجوز از آب منطقه‌ ای و بهره گیری از نظارت فنی این شرکت این تاسیسات را بهسازی نمودند که امیدواریم دیگر روستا‌هایی که منابع آب آن‌ ها از آب بندان‌ ها تامین می‌ شوند از همین تجربه و مدل بهره گیرند.

انتهای پیام/ م

لایروبی آب بندان با همت مردم مازندران

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.